محمد آشوری روز جمعه در گفت گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاسیس صندوق حمایت از استعدادهای درخشان در هرمزگان می تواند گام اساسی در مسیر ایجاد عدالت آموزشی در استان و به تبع آن کشور را فراهم کند و با شناسایی و حمایت از دانش آموزان مستعد در مسیر تربیت و تعلیم نیروی انسانی توانمند گام برداشت.
وی به فضاهای آموزشی مورد نیاز استان اشاره و خاطر نشان کرد: بر اساس آماری که ارائه شده، استان هرمزگان نیازمند احداث بیش از ۲ هزار و بازسازی بیش از یکهزار و ۸۸۰ کلاس درس است تا بتوان در حوزه آموزش به نقطه مطلوب رسید به همین منظور مجمع نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیگیر این موضوع مهم خواهد بود.
راه اندازی نهضت مدرسه سازی در میان صنایع هرمزگان در راستای مسئولیت اجتماعی
نماینده مردم هرمزگان در بهارستان، با قدردانی از مشارکت خیران مدرسه ساز در استان هرمزگان، گفت: نقش خیران مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی استان بر کسی پوشیده نیست و صمیمانه قدردان زحمات نیک اندیشان این عرصه هستیم.
آشوری با اشاره به ورود صنایع بزرگ استان در عرصه مدرسه سازی افزود: با پیگیری مجمع نمایندگان استان و استاندار هرمزگان صنایع بزرگ استان به عرصه مدرسه سازی در قالب مسئولیت های اجتماعی ورود کرده و نهضت خوبی در حوزه مدرسه سازی در هرمزگان راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: با راه اندازی نهضت مدرسه سازی توسط صنایع استان به واسطه انجام مسئولیت اجتماعی، امیدوار هستیم طی چند سال آینده در احداث فضای آموزشی مورد نیاز هرمزگان مشکلی وجود نداشته باشد.
ضرورت توجه ویژه به کمبود فضای آموزشی بندرعباس، قشم و میناب
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، خمیر، قشم و بوموسی در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود خیران مدرسه ساز در دیگر موارد آموزشی استان تاکید کرد و گفت: خیران مدرسه ساز استان می توانند علاوه بر ساخت و ساز کلاس های درس در دیگر امورآموزشی مورد نیاز هرمزگان از جمله تامین تجهیزات و در گام بعدی ایجاد چتر حمایتی معلمان حاذق و شناسایی و تقویت دانش آموزان مستعد نقش بسزایی ایفا کنند.
آشوری به کمبودهای اعلام شده سه شهرستان هرمزگان اشاره و با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به کمبود فضای آموزشی بندرعباس، قشم و میناب، گفت: بندرعباس به عنوان مرکز هرمزگان، قشم به عنوان منطقه آزاد و میناب به عنوان دومین شهر بزرگ استان شایسته کمبود در فضای آموزشی نیستند و باید تلاش کرد شرایط این سه شهرستان را به حالت مطلوب باز گرداند.
وی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت رفع مسائل زیربنایی فضاهای آموزشی استان باید پیگیر افزایش کیفیت آموزشی نیز بود تا بتوان نیروهای کارآمد و توانمند در راستای آبادانی و پیشرفت استان و تبع آن کشور تربیت کرد.