مهاباد- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی میاندوآب گفت: دستگاه تصویربرداری پزشکی دیجیتال با هزینه بیش از ۱۳ میلیارد ریال در این شهرستان راه اندازی شد.

یوسف روستا روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این دستگاه تصویربرداری پزشکی دیجیتال با پیگیری و تلاش‌های شبانه‌روزی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان میاندوآب و مسوولان حوزه سلامت استان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی از جمله مزایای این دستگاه را سیار و در دسترس بودن، سرعت، صرفه‌جویی در هزینه و کیفیت تصاویر عنوان و اضافه کرد: این دستگاه به منظور تصویربرداری از بیمارانی که به هر دلیلی امکان جابه‌جایی آنها وجود ندارد کاربرد بسیاری دارد.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب گفت: این دستگاه تمام دیجیتال و از مدل‌های جدید موجود در بازار است که به‌صورت وای‌فای به سیستم‌های بیمارستان متصل و تصاویر را انتقال می‌دهد.

روستا با اشاره به این که از نظر کیفیت تصاویر نیز اف.اچ.دی است تصریح کرد: با راه‌اندازی این دستگاه، بیمارستان از نظر اقتصادی از خرید فیلم‌های رادیولوژی گران‌قیمت و داروهای ظهور و ثبوت بی‌نیاز شده است

وی افزود: برای خرید و تجهیز دستگاه تصویربرداری پزشکی دیجیتال در این شهرستان ۱۳ میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال از منابع دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هزینه شده است.

وی اضافه کرد: از این‌ پس می‌توان از بیماران اورژانسی بستری در بخش‌های اورژانس، "ان. آی. سی. یو" و "آی. سی. یو" بدون جابه‌جایی و انتقال به بخش تصویربرداری، عکس رادیولوژی تهیه کرد که خدمتی ارزنده به عموم منطقه به‌ویژه مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق خواهد بود.

میاندوآب از شهرهای جنوبی استان آذربایجان غربی است.