یزد- ایرنا- مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر شورای نگهبان بر چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در این استان نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی روز جمعه در همایش آموزشی و توجیهی ناظران شورای نگهبان استان افزود: بر اساس مقررات در هر شعبه اخذ رای سه یا چهار ناظر بر حسب ضرورت، رسالت خود را با دقت و درایت انجام می‌دهند.

وی با قدردانی از تمامی دست اندرکاران انتخابات به خصوص ناظران در سطح ۱۲ شهرستان استان یزد ادامه داد: رعایت کامل مقررات به خصوص صیانت از تک تک آرای مردم و برگزاری انتخاباتی باشکوه، هدف و برنامه اصلی شورای نگهبان است.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان یزد گفت: تاکنون مشخصات بیش از سه هزار ناظر مرد و زن در سیستم شورای نگهبان ثبت شده است که پس از گزینش و تائیدیه نهایی از ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر در شهر یزد و ۱۱ شهرستان استان در هشتم تیرماه امسال استفاده می‌شود.

محمدی به اهمیت رعایت دقیق مقررات در تمامی مراحل برگزاری انتخابات و جلب مشارکت آحاد مردم اشاره کرد و همکاری مردم و مسوولان را در انجام این رخداد مهم خواستار شد و افزود: تمامی تمهیدات لازم در یزد و مناطق تابعه آن فراهم شده است.

۸۶۰ شعبه‌ اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان یزد در نظر گرفته شده است و همه‌ عوامل، آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی باشکوه با حضور حداکثری مردم را دارند.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳برگزار می‌شود.