همدان- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از دریافت جریمه ۶ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریالی برای احتکار ۲۹۰ تن انواع ورق فلزی در انبار یک واحد صنعتی خبر داد.

مرضیه یونسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی همدان پرونده احتکار انواع ورق فلزی به ارزش ۶۷ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال را رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان اظهار کرد: شعبه پس از رسیدگی و با توجه به ارائه نشدن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و متهم را علاوه بر الزام عرضه کالاهای کشف شده به پرداخت ۶ میلیارد و ۷۹۱ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ درصد ارزش کالای مکشوفه محکوم کرد.

یونسی خاطر نشان کرد: اداره اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان همدان با قطعی شدن حکم صادره، جریمه این واحد صنعتی را دریافت کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: با گزارش بازرسان سازمان صمت پیرامون کشف کالا در یک انبار ، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا ۲۳ خرداد امسال سه هزار و ۱۶۶ فقره پرونده تخلف با موضوعات کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت دارو و درمان تشکیل شده افزود: از این تعداد پرونده تشکیل شده ۲ هزار و ۸۵۱ پرونده رسیدگی و مختومه شده است و متخلفان بیش از ۹۴۶ میلیارد ریال جریمه نقدی شده‌اند.

یونسی تصریح کرد: در این مدت ۱۸۵ گروه بازرسی تعزیرات حکومتی استان، روانه بازار شده‌اند و یک هزار و ۵۱۵ بازرسی صورت گرفته و منجر به تشکیل یک هزار و ۷۵ پرونده تخلف شده است.