همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای همدان گفت: خط کشی ۲ هزار کیلومتر از جاده های این استان با هدف ارتقای ایمنی راه ها تا پایان امسال با بهره گیری از چهار تیم عملیاتی پایان می یابد.

مهرداد آهکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح راههای شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان همدان اجرا شد، در حالی که هدفگذاری پارسال (۱۴۰۲) برای اجرای این عملیات کمتر از ۲ هزار کیلومتر بود.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۳۰ کیلومتر خط کشی در سطح محورهای استان اجرا شده است و در تلاش هستیم تا قبل از شروع اربعین حسینی افزون بر یک هزار کیلومتر دیگر از راههای استان همدان خط کشی شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان اظهارکرد: اجرای خط کشی یکی از سریعترین راههای ارتقای ایمنی راه ها به شمار می رود.

آهکی ادامه داد: خط کشی جاده نقش بسزایی در کاهش حوادث جاده ای، منظم کردن ترافیک و تردد وسائط نقلیه، افزایش ایمنی و دید راننده در شب، تعیین کننده مرز جاده و حاشیه راه در شب دارد.

وی گفت: هم اکنون ۲ گروه امانی مشغول خط کشی راههای استان هستند و ۲ اکیپ پیمانی نیز بزودی فعال خواهد شد.

آهکی ابراز امیدواری کرد: با تامین به موقع اعتبارات مورد نیاز بتوان همچون سال گذشته بیش از تعهد و هدفگذاری سال در سطح محورهای ارتباطی استان خط کشی انجام داد.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است.