شیراز-ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری از تأمین تجهیزات اطفای حریق موردنیاز برای مناطق جنگلی و مرتعی مستعد آتش‌سوزی خبر داد و گفت: ۳۸دمنده اطفای حریق از سوی سازمان منابع طبیعی کشور به این استان اختصاص یافت و ۱۵۰ قرقبان فصلی در اراضی ملی فارس به کار گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اله مرادی شنبه در این باره افزود: ۱۳ دمنده در اختیار نیروهای عملیاتی مقابله با حریق منابع طبیعی در ۲شهرستان جنگلی نورآباد و رستم توزیع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری ادامه داد: ۲۵ دمنده در شهرستان نورآباد و ۱۶ دمنده دیگر نیز در شهرستان رستم توزیع شده که تعدادی از این دمنده‌ها نیز با مشارکت خیرین توسط زندانیان محکوم به مجازات جایگزین حبس خریداری و تأمین شده است.

مرادی اضافه کرد: این دستگاه‌ها با هدف جلوگیری از حریق احتمالی و نیز پیشروی و کنترل دامنه آتش در اراضی جنگلی و مراتع در اختیار نیروهای منابع طبیعی، دهیاران و بسیج قرار داده شده است.

وی از بکارگیری ۱۵۰ قرقبان فصلی در اراضی ملی استان خبر داد و گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۳۷ قرقبان به شهرستان‌های نورآباد ممسنی و رستم اختصاص یافته که از این تعداد ۲۳ قرقبان در نورآباد و ۱۴ قرقبان نیز در رستم جهت حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی مشغول به فعالیت شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم و شهروندان طبیعت دوست استان خواست در صورت بروز هرگونه مشکل، تخریب، آتش سوزی و یا موارد مشکوک در اراضی ملی مراتب را سریعا به شماره تلفن‌های ۱۵۰۴و یا ۱۳۹ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

ببه گفته مردم شهرستانهای ممسنی و رستم و بر اساس شواهد میدانی خبرنگار ایرنا در یک ماه گذشته چندین فقره آتش سوزی در گندمزارها و عرصه های طبیعی شهرستان های ممسنی و رستم رخ داده که به علت دیر مهارشدن این آتش سوزی ها که ناشی از ضعف امکانات امدادی بوده خسارتهای هنگفتی بدنبال داشته است.

لذا ضرورت بازنگری در تجهیز امکاناتی و زیرساختی امدادی مناطقی از استان پهناور فارس از جمله این ۲شهرستان احساس می شود تا در کنار مشارکت های مردمی به مهار سریع این قبیل حوادث کمک کند.