یزد- ایرنا- امام جمعه موقت یزد گفت: مردم حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و تعیین سرنوشت آینده کشور و خود را به جد مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام "سید ناصر محمدی" روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در مسجد ملااسماعیل یزد افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مهمترین موضوع کشور است که باید همه مردم رسالت دینی و ملی خود را به درستی انجام دهند.

وی به اهمیت مشارکت بالای مردم در این انتخابات در هشتم تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: حضور در این عرصه مهم یک حق بزرگ و همچنین تکلیفی بر دوش آحاد جامعه است که باید از آن شایسته استفاده کرد.

امام جمعه موقت یزد همچنین با تبریک عید سعید قربان به اهمیت بررسی آن و گرامیداست اعیاد در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: باید برای رسیدن به قرب الهی و کسب تقوا تلاش کرد.

محمدی بیان کرد: عید سعید قربان یک روز بزرگ و ارزشمند برای مسلمین عالم است و مظهر عینی به خدا رسیدن و بنده او شدن است که از جایگاه والایی در اسلام برخوردار است.

نماز عید سعید قربان امروز در دیگر شهرها و روستاهای استان اقامه شد و مردم در این عید که مظهر قربانی کردن نفس و اطاعت محض از دستورات الهی است با حضور در نماز عید قربان از خدای خود طلب بخشش و آمرزش کردند.

عید قربان مصادف با روز دهم ذی الحجه از عیدهای بزرگ اسلامی به شمار می‌رود که یکی از اعمال آن خواندن نماز عید قربان است که مستحب بوده و به صورت جماعت یا فرادی خوانده می‌شود.

قرائت دعای روحبخش ندبه از دیگر برنامه‌های مراسم نماز عید قربان در یزد بود.