ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به درپیش بودن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بی تفاوتی نسبت به حضور در انتخابات قابل قبول نیست و حضور در این امر مهم وظیفه ای شرعی و عقلی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز عید سعید قربان در ارومیه افزود: همه ما وظیفه داریم در انتخابات شرکت کنیم و در کنار آن، انتخاب اصلح را نیز در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: طبق آموزه های اسلامی همه ما در سرنوشت جامعه مسوول هستیم و باید زمینه عزت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی را فراهم کنیم که حضور در انتخابات یکی از این عرصه هاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: در کنار مشارکت باشکوه، توجه به معیارهای رهبری و مناظرات کاندیداها و بررسی عملکرد کاندیداها برای انتخاب اصلح نیز بسیار مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با تبریک عید سعید قربان ادامه داد: قربانی کردن امری برای تقرب به درگاه الهی است.

وی گفت: همه ما باید حضرت ابراهیم را الگو قرار دهیم و آماده باشیم که دار و ندار خود را در راه خداوند فدا کنیم.



در این آیین معنوی علاوه بر حضور باشکوه مردم ارومیه، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مدیران کل دستگاه ها اجرایی استان حضور داشتند.

نماز عیدین شامل عید سعید فطر و عید سعید قربان از جمله مهمترین آداب مسلمانان به شمار می رود؛ امروز دوشنبه دهم ذی‌الحجه عید سعید قربان است.