شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و  بختیاری با اشاره به نقش و جایگاه آموزش و پرورش و نهادهای آموزشی به عنوان پایگاه اصلی ترویج مشارکت عمومی، گفت: معلمان مروج حضور حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره رییس جمهوری باشند.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: در انتخابات رییس‌جمهوری با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌ها و جهاد تببین و ظرفیت‌های آموزش و پرورش در راستای افزایش مشارکت عمومی اقدام شود.

وی اظهار داشت: ترویج اصول و ارزش‌های مردم‌سالاری، تربیت حس مسئولیت‌پذیری در میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها مورد توجه است و معلمان و مدیران مدارس نقش کلیدی در خصوص افزایش مشارکت دارند.

به گفته وی، از ظرفیت فرهنگیان و دانش‌آموزان استفاده شود تا با تمام توان پای صندوق‌های رای حاضر شوند و انتخاباتی سالم، شفاف و پرشور برگزار شود.

حیدری افزود: دشمن به انتخابات رییس جمهور چشم دوخته است و اما باید با حضور پر شور در این انتخابات، حماسه‌ای باشکوه رقم بزنیم.

وی اظهار داشت: مردم با حضور پرشور و آگاهانه پای صندوق‌های رای یک حماسه تاریخی رقم خواهند زد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مشارکت بالای ۵۰ درصدی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در این دور از انتخابات نیز چهار راهبرد اصلی از جمله رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت مد نظر است تا انتخابات سالم و پرشور برگزار شود.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در سطح استان، ملی و بین‌المللی گفت: تبیین فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت باید باعث وحدت، همدلی و انسجام در بین مردم شود.

حیدری افزود: در دولت سیزدهم روابط بین‌المللی و اقتصادی کشور افزایش پیدا کرد و ایران در سازمان اقتصادی جایگاه و حضور پیدا کرد.

تصویب هفت هزار میلیارد ریال در سفر دوم برای زیرساخت‌های آموزشی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دورم دوم سفر رییس‌جمهور به استان هفت هزار میلیارد ریال (۷۰۰میلیارد تومان) اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان تصویب شد.

وی گفت: تخصیص این میزان اعتبار در طول سال‌های گذشته علاوه بر اعتبارات ملی، استانی و خیری بی‌سابقه بوده است و با تخصیص اعتبارات سفر، گام‌های موثری برای برقراری عدالت آموزشی برداشته شد.

حیدری افزود: در این مدت ۱۲۱ فضای ورزشی جدید در مدارس استان و همچنین ۹۰زمین چمن مصنوعی احداث شد.

وی به اجرای موفق طرح رتبه بندی معلمان در این دوات بعد از یک دهه اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی اقشار مختلف مردم به خصوص فرهنگیان در این دولت توجه ویژه شد.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود