شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: راه روشن و مسیر درستی که رییس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پایه‌گذاری کرد با انتخاب فرد اصلح در انتخابات هشتم تیر ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان افزود: در آستانه رویداد مهمی قرار داریم و این دوره از انتخابات از جهات مختلفی دارای اهمیت و حساسیت است که می‌طلبد هوشیار و آگاهانه در این عرصه شرکت کرد.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی بنایی گذاشت و راهی را ریل‌گذاری کرد که برای تداوم این راه روشن نیازمند آن هستیم که فردی اصلح و شایسته در انتخابات پیش رو انتخاب شود در غیر اینصورت تمام این سه سال خدمت دولت سیزدهم از بین خواهد رفت و ضایعه بزرگی به بار خواهد نشست.

امام جمعه شهرکرد توصیه کرد تا انتخابات پیش رو با جدیت و حساسیت لازم پیگیری شود تا در وهله اول مشارکت حداکثری محقق شود و سپس با انتخاب فرد اصلح مسیر روشن دولت آیت‌الله رئیسی ادامه پیدا کند.

نکونام با تاکید بر اینکه بنای معرفی گزینه برای انتخابات پیش رو را نداریم، افزود: با این وجود وظیفه ما اینست که معیارهای فرد اصلح را برای آحاد مردم تبیین کرده تا آنها با شناخت بهتر و آگاهی لازم در انتخابات شرکت کنند.

وی با دعوت از گروه‌های سیاسی و آحاد مردم به وحدت و یکپارچگی در انتخابات پیش رو، یادآور شد: نباید اجازه داد تفرقه و چنددستگی بین مردم شکل گیرد و در نهایت رقابت‌های سیاسی مردم را به سمت وحدت سوق دهد و حضور با بصیرت مردم اجازه ندهد خون آیت‌الله رئیسی پایمال شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، اظهار کرد: یادواره شهید سیدمهدی موسوی سرتیم حفاظت رییس‌جمهور شهید که متعلق به استان روستای صالح کوتاه شهرستان کوهرنگ است نیز به زودی در استان برگزار می‌شود.

نکونام با تبریک دهه امامت و ولایت بر حفظ و زنده نگه داشتن حقیقت غدیر تاکید کرد و گفت: ما هر چه داریم از غدیر است چراکه غدیر به ما هویت، کرامت و جایگاه انسانی بخشیده است.

وی همچنین به طرح غنی‌سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: تعطیلات تابستان و اوقات فراغت فرصت مغتنمی است که بتوان نسل جوان را در عرصه تربیتی و مهارتی رشد دهیم.

نکونام افزود: در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت هم نیاز به برنامه داریم و هم از سوی دیگر، دانش‌آموزان باید با انگیزه و جدیت در این دوره‌ها شرکت کنند.

آماده‌سازی ۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت در استان

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از آماده‌سازی ۸۶۵ پایگاه اوقات فراغت در این استان خبر داد و گفت: در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت ۱۸۰ عنوان برنامه اجرا می‌شود.

ذوالفقار علیخانی افزود: پیش‌بینی می‌شود در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت ۱۰۲ هزار دانش‌آموز شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد که براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.