سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات هشتم تیرماه، افزایش اقتدار و پایداری امنیت را در کشور به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اصغر دریایی روز پنجشنبه در نشست خبری با موضوع انتخابات هشتم تیرماه در سنندج اظهار کرد: مشارکت بالا در انتخابات، اقتدار بالا و امنیت پایدار را در پی خواهد داشت، امنیتی که نعمتی بی بدیلی است و همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی از رسانه‌ها خواست تمام تلاش خود را برای ترغیب مردم به شرکت در انتخابات پیش رو بگیرند و با تولید محتوا، ملت را در انتخاب فردی اصلح کمک کنند که برای جامعه اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه هنرمندان کردستانی به خوبی قدر امنیت را می دانند، اضافه کرد: اگر امروز برنامه های متعدد فرهنگی و هنری در شهرها و روستاهای استان برگزار می شود، بخاطر وجود امنیت است و امتداد آن با مشارکت بالا ایجاد خواهد شد.

دریایی یادآور شد: رسانه ها دستاوردهای دولت سیزدهم و ضرورت ادامه راه شهید رئیسی را با انتخاب فرد اصلح تبیین کنند.

وی به شهادت آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: تمام قدرت ها انتظار داشتند با شهادت رئیس جمهور، کشور دچار هرج و مرج شود اما با درایت رهبری، این اتفاق نیفتاد و در کمترین زمان تصمیم بر برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه امنیت حاکم بر کشور به برکت وجود رهبری مدبر است، گفت: ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری مورد تایید نظام هستند و مردم با دید باز فرد اصلح را انتخاب کنند.

دریایی گفت: شهید رئیسی کمترین رای را از مردم کردستان گرفت اما تعهد به خدمت داشت و در کمتر از سه سال سه بار به استان سفر کرد.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد و اسلامی کردستان هم گفت: این انتخابات از هر لحاظ با انتخابات گذشته متفاوت است و تلاش دشمنان مایوس کردن مردم از خدمات نظام و عدم مشارکت ملت در انتخابات است.

عیسی فلاحی با بیان اینکه تلاش دشمنان استفاده از امپراطوری رسانه ای برای کاهش مشارکت مردم است، ادامه داد: رسانه ها و اهل فرهنگ و هنر باید در این زمینه احساس مسئولیت کرده و برای افزایش مشارکت تلاش کنند.

وی تاکید کرد: کردستان دارای موقعیت ویژه ای در جوامع بین المللی است و تمرکز دشمنان بر ایجاد فاصله بین مردم و نظام در استان های مرزی است؛ لذا همه باید هوشیار باشیم و مانع از تحقق نقشه های دشمنان شویم.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.