مشارکت مردم در انتخابات پشتوانه جدی برای دولت در عرصه بین‌المللی است

سنندج- ایرنا- دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری، پشتوانه‌ای جدی برای دولت آینده در عرصه‌های بین‌المللی و امنیت‌آفرین است.

"سیدفواد حسینی" شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دکترین و مولفه اصلی اقتدار نظام جمهوری اسلامی، حاکمیت و حضور مردم است، بنابراین مشارکت پررنگ ملت پای صندوق‌های رای، امنیت آفرین و نویدبخش آینده ای بهتر برای فرزندان کشور است.

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اختیارات رئیس جمهور و تاثیرگذاری آن در تمام شئون زندگی مردم و سیاست‌های داخلی و خارجی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان یادآور شد: این دوره از انتخابات نیز با توجه به اتقافات منطقه و جهان، فرآیند در حال شکل گیری تعامل بین قدرت های جهانی، اختلافات آمریکا با چین و روسیه، پاسخ کوبنده ایران به جنایت رژیم صهیونیستی و کشتار مردم مظلوم غزه، اهمیت بسیار زیادی دارد.

حسینی تاکید کرد: شرایط موجود در سطح داخلی و بین‌المللی، دولتی مقتدر و دارای حمایت حداکثری داخلی نیاز دارد که این مهم مستلزم مشارکت بالای مردم و پشتیبانی کامل آنان از انتخابات ریاست جمهوری است.

وی به بحث تورم و مشکلات مسکن و معیشتی مردم نیز اشاره داشت و گفت: دولت به برحسب وظیفه و طبق اصل ۳۱ قانون اساسی، باید مسکن و نیازهای اولیه مردم را تامین کند.

دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان با بیان اینکه ایجاد مسکن برای مردم به رشد تولید و اشتغال نیز منجر می شود، افزود: دولت آینده نباید نسبت به تامین مسکن مردم بی تفاوت باشد، چرا که در دنیا این کار را دولت‌ها انجام می‌دهند و ارتباطی به بخش خصوصی ندارد.

حسینی اضافه کرد: خط حمایتی در حوزه مسکن باید در دولت جدید مستقیم دنبال شود و با آسان سازی و واگذاری زمین، دغدغه قشر جوان را در حوزه مسکن برطرف کرد.

وی ادامه داد: در بحث تورم نیز اقتصاد ما وابسته به انتظارات تورمی و عمده‌ترین شاخص‌های نرخ غیر رسمی ارز است که باید در بازار ثبات ایجاد کرد تا سرمایه گذاران در بلندت مدت بتوانند سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان یادآور شد: در زمینه تامین نیازهای اولیه و معیشتی، اقدامات خوبی مانند توزیع یارانه معیشتی توسط دولت سیزدهم انجام شده است و باید سیاست های حمایت از اقشار ضعیف در برابر افزایش قیمت ها ادامه یابد.

حسینی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا و برخی کشورهای دیگر علیه ایران، اظهار کرد: دولت چهاردهم باید تحریم ها را برای مردم مردم بیان کند.

وی افزود: در تاریخ سابقه نداشته است کشوری این قدر تحت تحریم‌های گسترده باشد، ضمن اینکه هر کشور دیگری بود قطعا دچار فروپاشی می شد اما مقاومت ملی ایران نقشه های شوم دشمنان از جمله آمریکا را بی اثر کرده است، همان چیزی که خودشان نیز به آن اعتراف کرده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی معلمان در کردستان تاکید کرد: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، نگاه دولت باید به داخل باشد و با تعامل با کشورهای همسایه و جامعه جهانی، تحریم ها را بی اثر کرد.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha