کنگاور - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: در ۲ ماه سپری شده از سال جاری ۱۲۸ مورد حوادث شهری و ۲۶۹ مورد حوادث روستایی در خطوط انتقال آب، شبکه اصلی و انشعابات شهرستان صحنه رفع شد.

رضا داودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طی۲ ماه نخست سال جاری جهت بهبود کیفیت تأمین آب شهروندان، ۱۰حلقه چاه روستایی و شهری در شهرستان صحنه تجهیز شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزارو ۵۳۸ مورد کلرسنجی در شهر و روستاهای شهرستان صحنه انجام شده است، از انجام ۳۳۴مورد آزمایش آنالیز باکتری هم توسط نیروهای آبفا در این شهرستان خبر داد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: در ۲ماهه نخست امسال ۵۸مورد انشعاب شهری و ۱۳ مورد انشعاب روستایی به مشترکان آبفا در شهرستان صحنه واگذار شده است.

او با اشاره به اینکه ۱۸ مورد انشعاب غیر مجاز هم کشف شده یاد آور شد: برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

داودی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از چالش های زیست محیطی و همچنین پیشگیری از شیوع بیماریهای میکروبی ناشی از آلودگی فاضلاب شهری، شست‌وشو و لایروبی ۶هزار و ۵۰۰متر از خطوط شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهرستان انجام شد.

شهرستان صحنه با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در پنجاه کیلومتری کرمانشاه قرار دارد.