۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳
کد خبرنگار: 912
کد خبر: 85507798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از هدررفت ۲۵ لیتر آب در ثانیه در شهر جوانرود

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: با انجام یک کیلومتر نشت‌یابی شبکه توزیع آب شهر جوانرود و شناسایی و ترمیم ۲ فقره شکستگی لوله اصلی، از هدررفت ۲۵ لیتر آب در ثانیه جلوگیری شد.

«رضا داودی» روز پنجشنبه در این ارتباط به ایرنا توضیح داد که در پی اطلاع ساکنین محدوده میدان بسیج و خیابان ۲۲ بهمن شهر جوانرود مبنی بر افت فشار آب، بلافاصله موضوع در دستور کار پرسنل این امور قرار گرفت.

وی افزود: همکاران ما در اکیپ حوادث و اتفاقات، پس از هشت ساعت نشت‌یابی‌ شبانه و حفاری یک کیلومتر طی مدت ۲ شبانه روز، موفق به شناسایی ۲ مورد شکستگی لوله اصلی سایز ۹۰ از جنس پلی اتیلن شدند.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه اضافه کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم، با انجام ۹ ساعت فعالیت بدون وقفه، این ۲ مورد شکستگی ترمیم و مشکل افت فشار آب منازل واقع در محدوده مذکور نیز مرتفع شد که در نتیجه با انجام این کار از هدررفت ۲۵ لیتر آب در ثانیه جلوگیری شد.

او در ادامه از شهروندان درخواست کرد؛ با رعایت مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان، با نصب مخزن ذخیره و پمپ تأمین فشار بعد از آن در ملک، از افت فشار آب در طبقات فوقانی جلوگیری نمایند. لازم به ذکر است که نصب پمپ مستقیم بر روی شبکه تخلف است و باعث آسیب به کنتور و تغییر در فشار هیدرولیکی شبکه می شود.

داودی همچنین از رفع شکستگی لوله اصلی سایز ۱۱۰ پلی اتیلن در فاز ۲ فرهنگیان شهر جوانرود خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از گزارش مرکز ارتباطات مردمی (۱۲۲) مبنی بر هدررفت آب در فاز ۲ فرهنگیان کوی «شتاو» موضوع در دستور کار پرسنل این امور قرار گرفت و پس از بررسی‌های کارشناسی و انجام هماهنگی های لازم جهت تهیه وسایل مورد نیاز از استان و همچنین اخذ مجوزهای مربوطه از ارگانهای متولی، نسبت به حفاری به طول سه متر و عرض ۲ متر و عمق بیش از ۲/۵ متر، جهت ترمیم شکستگی مذکور و یک فقره انشعاب آب اقدام شد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه در پایان از همه هم استانی های خواست در صورت مشاهده هرگونه شکستگی در شبکه توزیع آب و یا گرفتگی شبکه جمع آوری فاضلاب، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۲۲ مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب اطلاع رسانی نمایند.

به گزارش ایرنا؛ استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

شهرستان جوانرود با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha