همدان-ایرنا- معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان گفت: فرد فرد مردم باید به این نکته توجه کنند که با حضور پای صندوق های رای و انتخاب نامزد آگاهانه، به دور از هیجانات و شعارزدگی های معمول و سطحی در ساخت یک اندیشه تمدن ساز اثرگذار هستند.

مجید رضایی والا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در برهه حساس کنونی که پی ریزی تمدن ایرانی-اسلامی از اهداف متعالی این نظام مقدس و امید بخش مستضعفان و مظلومان جهان است همراهی عموم مردم برای گام برداشتن به سوی ساخت پایه های فرهنگ چنین تمدنی قوت آفرین است و همراهی مردم مسیر دشوار را تا رسیدن به قله درخشش این تمدن هموار می کند.

وی ادامه داد: از جهت دیگر مشارکت فراگیر از آنجا که فرصت رشد همگانی و برابر استعدادها را فراهم می کند عین عدالت است و چون نظارت جمعی را افزایش می دهد به طور قطع کاهش دهنده فساد است و شکل گیری گفت و گوی اجتماعی و مشارکت مردم، اعتماد و همدلی در جامعه را افزایش می دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان افزود: انتخابات یکی از ارکان جمهوریت در کشورهاست، اینکه آحاد مردم احساس تاثیرگذاری و مشارکت در امور کشور داشته باشند آنان و میهن شان را بزرگ می کند و عزت می بخشد.

رضایی والا اظهار کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) با بیان کلمه "وظیفه شرعی" برای این مشارکت مهم، مردم را متوجه مسئولیت آنان در حکومت اسلامی و سهم آنان می کند.

وی یادآور شد: در نگاه اسلامی مشارکت و رای دادن صرفا یک حق نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد بلکه یک وظیفه و مسئولیت است.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی همدان افزود: وقتی امری وظیفه می شود دارای ابعادی مثل پاسخگویی و انجام آن می شود، انجام این امر الزامی است و برای نتیجه آن باید پاسخگو بود و برای انجام صحیح آن نیاز به اطلاعات، علم، آگاهی و آمادگی و مهارت است.

وی ادامه داد: تحریم کردن این امر حیاتی در جامعه یا تخریب کردن این فعالیت و یا انجام این مشارکت بدون آگاهی، جامعه و نظام اسلامی را متضرر می کند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

رضایی والا اظهار کرد: آنچه که بیش از پیش باید به آن توجه کرد انجام این وظیفه است و در مرحله بعد تلاش به انجام آن با بهترین کیفیت و با بیشترین آگاهی است زیرا هر گاه این وظیفه از طرف تمام ملت انجام گیرد توان مطالبه گری نیز بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رأی استان همدان برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تجهیز و آماده شدند و بیست هزار نفر در استان در برگزاری این انتخابات مشارکت خواهند داشت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هفته جاری هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود.