گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار گالیکش با اشاره به نقش و جایگاه رسانه‌های ارتباط جمعی در آگاهی بخشی به جامعه و نیز بامهم دانستن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برلزوم امیدآفرینی در جامعه با انعکاس صحیح عملکرد نظام و دولت سیزدهم برای مشارکت حداکثری مردم در این رخداد مهم سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا میرنیا روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با موضوع انتخابات اظهار کرد: دولت سیزدهم اقدامات بسیار ارزشمندی در کشور، استان و گالیکش انجام داده که انعکاس صحیح آن به افکار عمومی، سبب امیدآفرینی و ایجاد شور انتخاباتی در مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال پروژه اقتصادی و عمرانی در گالیکش انجام شده که نتیجه آن ایجاد هزار و ۴۴۱ فرصت شغلی بوده است.

میرنیا ادامه داد: در دولت سیزدهم همچنین چهار هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال انواع تسهیلات در گالیکش پرداخت و هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات تملک دارایی‌های استان به این شهرستان داده شد.

فرماندار گالیکش یادآور شد: در سفر نخست رئیس جمهور به گلستان ۲۵ مصوبه با اعتبار پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال سهم گالیکش بود که تاکنون ۶۸ درصد آن تخصیص یافته است.

میرنیا افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان هم سهم گالیکش ۱۸ مصوبه با اعتبار پنج هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال بوده که فعلا تخصیص نداشتیم.

وی همچنین گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هم در شهرستان گالیکش ۷۹ شعبه اخذ رای که ۱۵ شعبه آن سیار است، پیش بینی شده که ۲۶ شعبه آن در مناطق شهری و ۵۳ شعبه دیگر آن در مناطق روستایی‌ مستقر خواهد شد.

میرنیا بابیان اینکه گالیکش آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است، افزود: هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای انتظامی و خدماتی در برگزاری این رخداد هم سیاسی مشارکت دارند.

وی اضافه‌ کرد: نهضت خدمت شهید آیت الله رییسی همچنان از سوی مدیران ادامه دارد.

شهرستان گالیکش با حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.