بجنورد-ایرنا- رییس شورای هیات های مذهبی شهرستان شیروان گفت: ۱۱۰ دیگ غذای نذری به مناسبت عید سعید غدیر توسط گروه جهادی شهید زرهرن در این شهرستان پخت و بین نیازمندان توزیع شد.

محمد محمدزاده قانعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: غذای نذری با مشارکت مردم و گروه های جهادی در سالن ۹ دی شیروان پخت و تهیه شد.

وی افزود: کار بزرگ پخت غذای نذری در روز عید غدیر برای نخستین بار است در شیروان انجام می شود و امید می رود سال های بعد ادامه داشته باشد.

رییس شورای هیات های مذهبی شهرستان شیروان ادامه داد: برنامه های بسیار خوبی امسال تدارک دیده شده است و طبق سنوات گذشته ۱۷ موکب پذیرایی روز عید غدیر از ظهر تا شب در خیابان های سطح شهر برپا می شود.

محمدزاده قانعی گفت: جشن های خوبی شب گذشته به مناسبت عید سعید غدیر در مهدیه، پارک شهدا و پارک شهید فهمیده با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و موسیقی، طنز و مسابقه برگزار شد که خانواده ها استقبال بی نظیری کردند.

وی یادآور شد: بازارچه صنایع دستی، تویدات محلی و خانگی؛ فتیر مسکه، دمنوش، چای آتشی، غذاهای سنتی و آش از امروز به مدت سه روز در محل مسجد مسلم بن عقیل(ع) برپا شده است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.