ایلام - ایرنا - نماینده مردم شهرستانهای آبدانان، دره شهر، بدره و دهلران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احداث و توسعه ساختمان بخش اورژانس بیمارستان رسول اکرم( ص) شهرستان آبدانان ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، «اسد الله چراغی» شامگاه روز پنجشنبه در جمع مدیران و کارکنان بیمارستان رسول‌ اکرم(ص) آبدانان اظهار کرد: با تکمیل و تجهیز ساختمان اورژانس ابن بیمارستان با ۷۰۰ متر مربع زیر بنا در ۲ طبقه مجزا و فضاهای منطبق با استانداردهای فنی و معتبر، مشکلات مردم شریف آبدانان در بخش اورژانس به طور کامل رفع می‌شود.

وی وضعیت یادآور شد: با رایزنی، مذاکرات و تبیین نیازهای موجود این شهرستان ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل فضای فیزیکی و راه‌اندازی دستگاه " MRI" این شهرستان تخصیص یافته و کار نصب و راه‌اندازی این سیستم پیشرفته تشخیصی به‌زودی انجام و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی از تامین اعتبارهای مورد نیاز و بهره‌برداری از خوابگاه پزشکان بیمارستان رسول اکرم(ص) آبدانان خبر داد و تصریح کرد: کسب رضایتمندی مردم و رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان مهم‌ترین اولویت شهرستان است.

نماینده مردم شهرستانهای دره‌شهر و بدره و آبدانان و دهلران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با عنایت به مطالبات مردم و انباشت نیازمندیهای حوزه سلامت این شهرستان، استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با جدیت، توان مضاعف و تخصیص اعتبارات ویژه توجه و حمایت لازم را داشته باشند.

چراغی با اشاره به بلااستفاده ماندن ساختمان درماننگاه‌ شهرک شهید رجایی آبدانان خواستار رفع نواقص، تهیه تجهیزات مورد نیاز و بهره گ‌برداری عملی از آن برای رفاه حال مردم شد.

وی شهرستان آبدانان را دارای دومین رتبه از نظر آمار بیمه شدگان تامین اجتماعی حوزه جنوب ایلام توصیف و تاکید کرد: با توجه با پیگیری‌های به عمل آمده در مرکز کشور و متولیان استان، مقدمات راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان مهیا شده و به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

شهرستان آبدانان با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۷۱ کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد.