کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه از مردم استان خواست برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ساعات پایانی رای گیری، برای حضور در شعب و انتخاب خود شتاب بیشتری به خرج دهند.

به گزارش ایرنا محمد طیب صحرایی روز جمعه هنگام رای دادن در مسجد جامع کرمانشاه اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده و آمادگی در کشور و همزمان در استان امروز از ساعت ۸ رای گیری آغاز شده و به مدت ۱۰ ساعت ادامه دارد که این زمان قابل تمدید است.

وی افزود: همه یک هزار و ۶۳۶ شعبه در سطح استان کرمانشاه اعم از شهری و روستایی، ثابت و سیار فعال بوده و کار رای گیری با آرامش کامل در جریان است.

افزون بر یک میلیون و ۴۶۵ هزار نفر در استان کرمانشاه واجد شرایط رای دادن هستند

در همین پیوند رییس ستاد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه گفت: در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش ایرنا علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استانداری کرمانشاه افزود: از این تعداد واجد شرایط رای دادن تعداد ۷۲ هزار نفر رای اولی هستند.

وی ادامه داد: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۳۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی ‌شده است که ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه نیز روستایی است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی نیز برگزاری انتخابات را در استان برعهده دارند گفت: شهرهای کرمانشاه با ۶۴۵ شعبه و اسلام آباد غرب با ۱۱۴ شعبه بیشترین تعداد شعب اخذ رأی در استان را دارا هستند.

شعبانی تاکید کرد: در این دوره احراز هویت کاملا الکترونیکی است و رای دهندگان باید کارت ملی و یا شناسنامه جدید به همراه داشته باشند و کسانی که دارای شناسنامه قدیمی هستند باید حتما کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: مدت زمان برگزاری انتخابات از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر است و در صورت تمدید از سوی وزارت کشور اعلام خواهد شد.

شعبانی اضافه کرد: ۲۰ درصد بیش از نیاز شعب بین آنها تعرفه توزیع aده است از این‌رو هیچ مشکلی در زمینه کمبود تعرفه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا؛ چهار نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز شده است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.