دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول انتخابات را رقم زننده سرنوشت کشور دانست و گفت: حضور آگاهانه، هوشمندانه، با تدبیر و حماسه آفرین در انتخابات مسوولیتی همگانی است.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نظام جمهوری اسلامی متکی بر اراده مردم بوده و در چنین نظامی رای مردم در سرنوشت کشور تعیین کننده است.

وی با بیان اینکه مردم دزفول در تمام صحنه‌ها پایبندی خود به انقلاب را ثابت کرده‌اند، ادامه داد: توصیه به مردم ایران اسلامی و دزفول این است که مشارکت در انتخابات را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند.

امام جمعه دزفول انتخابات را مظهر اراده ملت دانست و گفت: همه برای حضور پرشور، ‌آگاهانه و ‌حماسی در انتخابات ریاست جمهوری مسوولیت دارند.

وی با بیان اینکه تجربه انتخابات ریاست جمهوری دوره‌های قبل نشان دهنده ۲ تفکر مدیریتی است، افزود: ایران اسلامی طی سال‌های اخیر رییس جمهور پشت میزنشین و رییس جمهوری که در دورترین مناطق کشور حضور میدانی دارد را تجربه کرده است که این تجربه باید در انتخابات چهاردهم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان دزفول وجود دارد که از این تعداد پنج هزار نفر رای اولی هستند.

اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

براساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.