خرم آباد - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان گفت: ۱۳۳ هزار و ۱۶۹ تماس از ابتدای سال جاری تاکنون با اورژانس استان برقرار و منجر به انجام ۳۰ هزار و ۱۸۴ ماموریت شده است.

محسن آدینه وند روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تعداد کل ماموریت های غیر تصادفی استان در سال جاری ۲۴ هزار و ۸۶۹ و ماموریت های تصادفی پنج هزار و ۳۱۵ مورده بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ هزار و ۸۶۲ مورد از تماس های دریافتی، مزاحمت تلفنی بوده است افزود: در این راستا ۲۴ هزار و ۶۹۰ بیمار به مراکز درمانی استان منتقل شده و سه هزار و ۹۲۲ مشاوره تلفنی توسط نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی استان انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این امسال ۴۳۴ ماموریت هوایی توسط بالگرد اورژانس لرستان انجام شد که اکثر این امدادرسانی ها در مناطق سخت گذر و کوهستانی بود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی لرستان ادامه داد: خرداد ماه امسال نیز ۱۰ هزار و ۳۴۷ ماموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ استان ثبت شد که در پی این ماموریت‌ها ۶ هزار و ۹۸ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۹۵۱ نفر نیز در محل حادثه از خدمات اورژانس استفاده کردند.

آدینه‌وند اظهار داشت: ماه گذشته، اورژانس هوایی استان ۵۱ سورتی پرواز داشته است که در این راستا ۵۰ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.