بندرعباس - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نسبت به صدور سطح زرد هواشناسی و دریایی در استان هشدار داد و گفت: بر اثر این سامانه ناپایدار از امروز یکشنبه تا اواخر وقت روز جمعه هفته جاری، شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان خواهیم بود.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهرداد حسن‌زاده روز یکشنبه اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی و بررسی خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، ۲ هشدار سطح زرد دریایی و هواشناسی برای روزهای آینده در هرمزگان صادر شده است.

وی با توجه به صدور هشدار سطح زرد جوی هواشناسی در استان، اظهار کرد: بر اثر این سامانه از امروز دهم تیرماه تا اواخر وقت روز جمعه پانزدهم تیرماه، شاهد رگبار پراکنده باران و رعد و برق و افزایش باد در ارتفاعات استان با تاکید بر مناطق بشاگرد، حاجی آباد و بستک خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به اینکه در مناطق مرکزی استان نیز احتمال وقوع گرد و خاک و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد، از مردم خواست در مدت یاد شده با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

حسن‌زاده یادآور شد: شرایط دریایی هرمزگان نیز باتوجه به وزش بادهای شمال غربی تا جنوب غربی در حالت هشدار است و احتمال افزایش طول موج تا ۱۵۰ سانتی‌متر در خلیج‌فارس و تنگه هرمز وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از تورهای صیادی افزود: ضمن رعایت تدابیر لازم برای تردد شناورها در خلیج‌فارس و تنگه هرمز در مدت یاد شده توصیه می‌شود از فعالیت‌هایی تفریحی، ورزشی دریایی مثل شنا در سواحل نیز خودداری شود.