نوشهر- ایرنا - برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پانزدهم تیر به اعتقاد جمعی از مردم مازندران روز تکرار سرافرازی ملت حماسه ساز ایران است و در این روز تاریخی کم نظیرترین تابلوی بهار حضور مردمی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم خواهد خورد.

به گزارش ایرنا، ملت بزرگ ایران در بعد از ادوار انقلاب اسلامی بارها در مناسبت های سیاسی و اجتماعی در معرض آزمون سیاسی قرار گرفته و برآیندها مبین این است که در آزمون سیاسی امروز جمعه پانزدهم تیر نیز سربلند و سرفراز بیرون خواهد آمد.

اهالی دیار علویان معتقدند که در چله دوم انقلاب اسلامی، به طور قطع حضور حماسی ملت در دور دوم برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری به یکی از روزهای درخشان و ماندگار ملت ایران ثبت و ضبط خواهد شد.

این ملت وفادار در آزمون انتخاباتی هشتم تیر نیز سرافرازتر و با نشاط تر حضور یافتند و شکوفه های نوینی از شناخت و بصیرت را بارور ساختند و سبک جدیدی از حماسه حضور را به اجرا در آوردند تا قدرت و منش ایرانی پایدار و سر بلند باشد.

عظمت و شکوفایی ملت ما کم نیست و حضور و همراهی آنان در پای صندوق های رای ادوار مختلف انتخاباتی و اتحاد و همدلی و انسجام آنان بسیار چشمگیر و غافلگیر کننده بوده است.

آری - کردار نیک این امت راستین راستی آزمایی خویش را در آرای صندوق های رای اثبات کرده است و در در روز هشتم تیر حماسه ملی درخشید و شیرازه اتحاد و همدلی شکل دوباره گرفت و تکرارش را امروز در ابتدای صبح آغاز رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دیدیم که چگونه مردم قبل از گشایش درهای شعب اخذ رای خود را برای ادای دین و انجام وظیفه ملی آماده حاضر و ناظر در صف رای گیری ایستادند.

هم اندیشی این ملت بزرگ وفادار شالوده پیوند امت و امام و رهگشایی جاویدان امام امت گسستنی نیست و این ریسمان الهی الهام بخش درستی و تعامل ملی است و مردم ایران امروز شکوفاتر از گذشته در دور دوم انتخابات مصمم تر و بیشتر حضور خواهند یافت.

باری - پیشرفت و ترقی در هدایت و بینش سایه بان انقلاب اسلامی و کشتیبان ایران بزرگ حضرت امام خامنه ای این هدایت گر جهانی و روشنگر تاریخ است و ملت ایران بدون شک امروز نیز حتی با تک رای خود اقتدار ملی را بیش از پیش رقم می زنند تا ایران روز به روز متعالی تر به راهش ادامه دهد.

پس بی جهت نیست که باید منزلت رفراندوم امروز را با حضور میلیونی رای دهندگان قدردانی و با پایکوبی و شادی تعیین رییس جمهور جدید مردم را پاسداری کنیم و همواره در ایران سر بلند دستانمان بلندتر و چشمان بازتر و گوش هایمان شنواتر از انوار خورشید و ستاره ها خواهد بود.

آری حماسه حضور ملت ایران و مازندرانی ها امروز فخر دوباره می زند، بیا بیا امروز شکوه اقتدار و حماسه حضور را بیش از پیش رقم بزن ای هموطن و بخوان دوباره در پای صندوق های رای و سرود افتخار ایران سرای من است و فریاد بزن که ای دماوند استوار روی قله افتخار ایستاده ای و حضورت یکی از پیشران های استمرار این اقتدار است.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستان های مازندران هرچه از آغاز ساعت رای گیری به پیش می رویم بر جمعیت رای دهندگان در شعب اخذ رای افزوده می شود که نشان از بصیر ملی این مردم همیشه در صحنه است.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز صبح در سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای مازندران همراه با سراسر کشور آغاز شد و امروز ۲ میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۷۸ جمعیت واجد شرایط استان فرصت دارند تا آرای خود را برای انتخاب رئیس‌جمهور نهم به نام یکی از ۲ نامزد راه یافته به این مرحله یعنی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به صندوق بیندازند.

در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ مازندرانی پای صندوق‌های رفتند مشارکت انتخاباتی ۴۲.۰۳ را ثبت کردند. محمدباقر قالیباف نیز با ۱۳۲ هزار و ۱۵۱ رای (۱۳ درصد آرا) و مصطفی پورمحمدی با ۹ هزار و ۶۲۹ رای (یک درصد آرا) در رتبه‌های بعدی انتخاب مردم این استان قرار گرفتند.