سنندج- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان گفت: براساس برآورد و نظر کارشناسان میزان تولید گندم در این شهرستان طی سال زارعی جاری نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، خداداد جعفری روز سه‌شنبه در جلسه خرید تضمینی گندم در این شهرستان اظهار کرد: سال زارعی گذشته افزون بر ۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مریوانی به طور تضمینی خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه میزان سطح و تولید محصولات باغی در مریوان بیشتر از زراعی است، افزود: به دلیل توپوگرافی منطقه میزان اراضی مسطح مورد نیاز برای کشت محصولات زراعی در مریوان نسبت به دیگر شهرستان های استان کمتر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان ادامه داد: با این وجود محصولات زراعی هم چون گندم و کلزا در مناطق مستعد این شهرستان کشت شده است و با بهره برداری از شبکه آبیاری پایاب سدگاران و بارندگی مطلوب و تغذیه به موقع امسال در تولید گندم و کلزا به ترتیب ۴۰ و ۷۰ درصد نسبت به سال زارعی گذشته افزایش تولید خواهیم داشت.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان هم در این جلسه از آمادگی این شرکت برای خرید تضمینی گندم خبرداد و اظهار کرد: خرید تضمینی این محصول استراتژیک از چهارم تیر امسال در شهرستان های کامیاران و سقز آغاز شده است.

نماینده فرمانداری شهرستان مریوان هم در این جلسه خرید با ضابطه و قانونی وبه دور از تبعیض را توصیه کرد و گفت: زمانبندی و باز بودن مراکز خرید با توجه به نیاز کشاورزان و جلوگیری از ازدحام در مراکز خرید از موارد ضروری است.