۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۴۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85536057
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیش از ۱۰۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در کردستان خریداری شد

سنندج-ایرنا-  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: ۱۰۶ هزار و ۸۸۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای فصل برداشت(چهارم تیر) تاکنون، در استان به طور تضمینی خریداری شده است.

جمال صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از راه اندازی ۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه خرید تضمینی گندم در همه نقاط استان آغاز شده، مراکز خرید هم در تمام شهرستان ها فعال است.

وی افزود: بیشترین خرید تضمینی گندم تاکنون مربوط به شهرستان‌های سقز و کامیاران است و برداشت این محصول هم در این ۲ شهرستان از چهارم تیر و قبل از دیگر نقاط استان آغاز شد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: ۴۸ هزار و ۷۲۰ گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان سقز، ۲۲ هزار و ۵۶۹ تن از گندمکاران شهرستان کامیاران، ۱۷ هزار و ۱۰ تن هم از زارعان شهرستان بیجار خریداری شده است.

صالحی یادآور شد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان های قروه، دهگلان و سنندج هم به ترتیب ۱۱ هزار و ۹۸۰ تن، سه هزار و ۶۸۲ تن و هزار و ۱۷۷ تن است.

وی اضافه کرد: در شهرستان بانه هم تاکنون ۶۹۱ تن، دیواندره ۵۷۵ تن، سروآباد ۲۶۶ تن و مریوان هم ۲۱۷ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان آهنگ روزانه خرید تضمینی گندم در استان را ۲۳ هزار و ۲۷۲ تن خواند و گفت: از میزان خرید انجام شده تاکنون ۷۹ هزار و ۴۱۹ تن آن در سامانه ثبت شده و تاکنون مبلغی بابت بهای خرید تضمینی این محصول به حساب کشاورزان استان واریز نشده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

پیش بینی شده امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha