جیرفت- ایرنا- فرماندار جیرفت گفت: برگزاری انتخاباتی بی حاشیه و صیانت از آرای مردم خط قرمز هیات اجرایی و نظارت است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا احمد بلندنظر عصر سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: افراد شاغل در ادارات نباید از امکانات دولتی علیه یا به نفع یک نامزد انتخابات استفاده کنند و دستگاه‌های امنیتی و نظارتی نیز اشراف کامل را بر نحوه اجرای انتخابات داشته باشند.

وی ادامه داد: ۲۴۲ صندوق اخذ رای که ۱۲۰ صندوق ثابت و ۱۲۲ صندوق سیار است آرای مردم را دریافت می کنند که ۹۲ صندوق شهری و مابقی روستایی است.

وی عملکرد مدیران را نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر مشارکت دانست و افزود: در مورد خدمات دولت اطلاع رسانی لازم و مورد قبول در جیرفت صورت نگرفته است و مدیران انتظارات در این زمینه را برآورده نکردند.

بلندنظر با بیان اینکه در حوزه هایی از جمله برق، آب، صنعت و معدن کارهای بزرگی در شهرستان انجام شد اضافه کرد: در سال۱۴۰۱ اعتبارات شهرستان ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال ، سال گذشته چهار هزار و ۷۰ میلیارد ریال بوده و امسال به پنج هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی گفت: ۸۰ زمین چمن مصنوعی طی دو سال اخیر در دهیاری ها ساخته شده است که امری بی سابقه بوده است.

فرماندار شهرستان جیرفت بیان کرد: امسال در شهرستان بیش از ۱۷ حلقه چاه آب شرب حفر و وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه آمادگی لازم را برای برگزاری دور دوم انتخابات داریم ادامه داد: تلاش کنیم مشارکت در انتخابات حداکثری باشد.

بلندنظر گفت: دستگاه‌ها نظارت کنند هیچگونه خللی در خدمت رسانی به شهروندان و روستاییان در این مدت قبل و بعد از انتخابات پیش نیاید.

وی افزود: انتخابات را نباید بهانه خدمت کرد و نباید کار ارباب رجوعی را به هفته دیگر محول کنیم.

بلندنظر خواستار آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان همچون آب و برق برای روز جمعه شد و افزود: در مجموع هر وقت برق یا آب قطع می شود مدیران مربوطه از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی کرده و اعلام کنند زمان قطعی چه مدت خواهد بود.

امام جمعه جیرفت: رای دادن وظیفه دینی و ملی است

امام جمعه جیرفت هم در این نشست گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی اساس و رکن نظام است و هرکس اسلام را دوست دارد اینجا ام القرای اسلام است و هرکس اهل بیت را دوست دارد اینجا حرم اهل بیت قرار دارد.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: وظیفه دینی و ملی اقتضا می کند پای صندوق های رای حضور پیدا کنیم و رای دهیم.

وی اضافه کرد: باید با صحبت با مخاطبین و اطرافیانی که احتمال می دهیم رای ندهند آنها را توجیه کنیم که رای باعث شادی خون شهدای عزیز و امام شهدا خواهد شد.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: تبیین و بصیرت افزایی کنیم تا حضور مردم نسبت به جمعه گذشته بیشتر شود و آن را ادای تکلیف و یک وظیفه بدانیم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی اظهار کرد: در مورد انتخاب اصلح هم مشورت دهیم تا حرکتی که شهید رییسی آغاز کرد ادامه یابد.

حجت الاسلام تارم افزود: رشد اقتصادی، رونق تولید و بازگشت به کار کارخانه‌های راکد و همچنین افزایش ارتباطات ایران با دنیا در دولت سیزدهم قابل تحصین بود که به دور از هرگونه هیاهوی تبلیغاتی انجام شد.