ساری-ایرنا- معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از بازسازی، ‌احیا و خرید آمبولانس، ‌موتورسیکلت و خودروهای شاسی بلند و اختصاص آنها به بخش های حوزه بهداشت درمان استان خبرداد.

عزت الله محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:هشت خـودرو شاسی بلند و صد موتورسیکلت به ناوگان بهداشت استان اضافه شد و در حال ارائه خدمات به مجموعه ها هستند.

وی ادامه داد:‌ این امکانات و تجهیزات برای کمک به ناوگان حمل و نقل حوزه بهداشت در مناطق صعب العبور استان خریداری شده و برای خرید آنها بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: این اقدام با هدف ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و صعب‌العبور و تسهیل دسترسی مردم این مناطق به خدمات شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان ها در راستای سیاست‌های وزارت بهداشت در جهت توسعه عدالت در سلامت انجام شده است.

وی همچنین از بازسازی و احیای ۳۰ دستگاه آمبولانس اورژانس مازندران خبر داد و افزود: این آمبولانس ها به دلایل نقص فنی و نبود قطعات جانبی به صورت غیرفعال نگهداری می‌شدند.

محمدی از راه اندازی کلینیک تخصصی تعمیرات خودروهای عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مرکز شهید زارع ساری خبر داد و گفت: برنامه ریزی لازم جهت تعمیرات اساسی ۳۰ دستگاه آمبولانس دیگر اورژانس۱۱۵ استان که بعلل مشکلات فنی از چرخه عملیات خارج شده اند در دست اقدام است.