گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت: توسعه کمی و کیفی زیرساختهای نهضت ملی مسکن یادگار دولت سیزدهم در این شهرستان خراسان رضوی به شمار می رود.

حسن حیدری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث زیرساخت‌های ۳۰ هکتار زمین های نهضت ملی مسکن شهرستان بجستان در دولت سیزدهم تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع حدود ۶ هزار نفر متقاضی نهضت ملی مسکن بجستان با بیش از ۲ هزار نفر متقاضی قرارداد منعقد شده و ۸۵۹ قطعه زمین برای ساخت حدود یک هزار و ۷۱۸ واحد در چهار سایت به افراد دارای شرایط واگذار شد.

فرماندار بجستان گفت: یک هزار و ۹۰۰ خانوار در این شهرستان تاکنون از تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت نهضت ملی مسکن برخوردار شدند.

وی اجرای طرح کیفیت بخشی وکمیت بخشی آب بجستان شامل مخزن و پمپاژ و آب شیرین کن با صرف مبلغ یک هزار میلیارد ریال، اعطای ۷۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای آب رسانی کشاورزی و اجرای ۷۰ هزار متر لوله کشی در این بخش را از دستاوردهای دولت سیزدهم در این شهرستان برشمرد.

حیدری دیگر اقدامات دولت سیزدهم در بجستان را شامل بهسازی و آسفالت ۲۱ هزار متر مربع از معابر شهری،‌ تخصیص ۶۷۰ میلیارد ریال به منظور روکش آسفالت جاده های بین شهری عنوان کرد.
وی از تخصیص ۴۰ میلیارد ریال برای مرمت و لایروبی قناتهای مناطق شهری و روستایی و پرداخت افزون بر ۱۰۰ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی از طریق منابع بنیاد برکت و علوی خبر داد.

فرماندار بجستان سایر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در این شهرستان را اجرای طرح احداث پست برق این شهر با صرف ۲ هزار میلیارد ریال، تکمیل بخش داخلی بیمارستان بجستان با ۲۰۰ میلیارد و گازرسانی به هفت روستای بخش مرکزی بجستان با صرف هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

مرکز شهرستان بجستان در ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.