آستارا - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان آستارا گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته انتخابات در امنیت کامل در جریان است و هیچ مشکلی در راستای حضور پرشور مردم وجود ندارد.

سرهنگ عبدالعلی شعبانی روز جمعه در حاشیه برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: همان‌طور که دور نخست انتخابات با تلاش و همکاری نیروهای انتظامی و بخش های مرتبط در کمال امنیت برگزار شد، برای دور دوم هم در سایه این تدابیر و تعاملات هیچ مشکلی نداریم.

سرهنگ شعبانی ادامه داد: فرمانده انتظامی شهرستان آستارا با ۴۰۰ نیروی کار تامین امنیت شعب اخذ رای را عهده دار است.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا در ادامه از همه اقشار مردم دعوت می‌کنم که برای تحقق ایرانی آباد و مقتدر پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و رأی خود را به صندوق بیندازند.

به گزارش ایرنا، سعید جلیلی و مسعود پزشکیان نامزدهای تائید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که پس از مرحله نخست در دور دوم انتخابات با هم رقابت می کنند؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران هشتم خرداد امسال برگزار شد و دور دوم آن امروز ۱۵ تیر ماه برگزار می شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته با مشارکت ۷۲.۸ درصدی مردم حد نصاب قابل توجهی از حضور مردم پای صندوق‌های اخذ رای را در سطح استان گیلان به دست آورد.

این شهرستان بندری با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.