گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت:‌ ۷۲ درصد از مجموع ۶۲ هزار واجد شرایط این شهرستان در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند که نسبت به مرحله اول بیش از هشت درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، رضا نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۶۳.۷ درصد واجدان شرایط اخذ رای شهرستان گناباد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که این میزان در دور دوم به ۷۲ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۴۸ هزار و ۷۱۱ تعرفه رای برای دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گناباد صادر شد و تعداد تعرفه رای داخل صندوق های اخذ رای ۴۸ هزار و ۶۹۹ برگ رای و از این تعداد ۴۷ هزار و ۷۳۶ برگ رای صحیح تشکیل می دهد.

فرماندار گناباد گفت: سعید جلیلی ۲۷ هزار و ۱۸۲ رای و مسعود پزشکیان ۲۰ هزار و ۵۵۴ برگ رای را در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان کسب کردند.

دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پانزدهم تیرماه در ۴۳ شعبه شهری و ۴۸ شعبه روستایی در شهرستان گناباد برگزار شد که از این تعداد ۶۹ شعبه ثابت و ۲۲ شعبه سیار بود.

۲ هزار نفر شامل هیات‌های اجرایی، نظارت و تامین امنیت دست اندرکار برگزاری انتخابات در شهرستان گناباد بودند، از مجموع ۶۲ هزار نفر واجد شرایط اخذ رای در گناباد سه هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.