زنجان - ایرنا - دبیر هیات وزنه برداری استان زنجان گفت: دعوت از ۲ قهرمان وزنه برداری این استان برای حضور در اردوی آماده سازی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان، از ظرفیت‌های بالای این رشته و سرمایه گذاری نتیجه بخش آن حکایت دارد.

مرتضی مبارکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به تازگی و پس از پایان یافتن مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی اصفهان، ۲ وزنه بردار زنجانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی اضافه کرد: بر این اساس حسین سلطانی و مهدی کرمی، قهرمانان وزنه برداری استان زنجان در این اردو حضور یافته اند که از روز سه شنبه ۱۹ تیر امسال در مجموعه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

به گفته این مسوول ورزشی، برای اولین بار در تاریخ وزنه برداری زنجان، تیم زنجان با ۶ شش مدال طلا توانست در رده سنی بزرگسالان به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

وی اظهار داشت: تیم بزرگسالان استان زنجان متشکل از ۲ وزنه بردار توانست با اقتدار در رده اول تیمی روی سکو برود.

دبیر هیات وزنه برداری استان زنجان ادامه داد: طی این رقابت ها در دسته ۸۹ کیلوگرم حسین سلطانی با ۱۶۰ کیلوگرم طلای یک‌ضرب ۲۰۲ کیلوگرم طلای دوضرب ۳۶۲ کیلوگرم طلای مجموع در دسته ۱۰۹ کیلوگرم را از آن خود کرد.

وی خاطرنشان کرد: مهدی کرمی دیگر ورزشکار شایسته زنجانی نیز، با ۱۷۶ کیلوگرم طلای یک‌ضرب ۲۱۰ کیلوگرم طلای دوضرب ۳۸۶ کیلوگرم طلای مجموع را به خود اختصاص داد.

دبیر هیات وزنه برداری استان زنجان یادآور شد: وزنه برداری زنجان ظرفیت‌های بی شماری دارد که حمایت و سرمایه گذاری مستمر از این رشته ورزشی چشم انداز بهتری را ترسیم می‌کند.