قم- ایرنا - در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، آیین تعویض پرچم گنبد نورانی مرقد حضرت معصومه‌(س)، شامگاه شنبه با حضور جمع کثیری از زائران و مجاوران در صحن امام رضا(ع)، حرم بانوی کرامت در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که برخی مسئولان و شخصیت‌ها به‌ویژه آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه نیز حضور داشتند، پرچم مزین به نام اباعبدالله الحسین‌(ع) بر فراز گنبد مشعشع بانوی آب و آیینه به اهتزار درآمد.

در این آیین که با نوحه خوانی و ذکر مصیبت و فریادهای شورانگیز لبیک یاحسین همراه بود، یکی از سخنرانان مذهبی، اهمیت معرفت و شناخت سیدالشهدا را مورد تبیین قرار داد و افزود: امام حسین به عنوان عزیزترین بنده خداوند بر روی زمین، واسطه بین ما و ذات اقدس الهی است.

حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی در ادامه بیان کرد: در روایت‌های مختلف، در خصوص گریستن برای مظلومیت حسین‌بن‌علی علیه السلام و عزاداری در ماه‌های محرم و صفر توصیه‌های زیادی شده‌است.

وی خاطرنشان کرد: با عزاداری برای امام حسین و از رهگذر اتصال به این امام معصوم، می‌توانیم به مقام قرب الهی برسیم و برقراری رابطه سلوکی با امام زمان‌(عج)، از آثار و برکت‌های گریه برای امام حسین است.

استاد حوزه علمیه قم در خصوص اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام نیز بیان داشت: برای زیارت امام حسین، صرفا نباید به کربلا و به کنار حرم آن حضرت برویم، انجام این عبادت، از راه دور و با خواندن زیارت عاشورا نیز ثواب فراوانی دارد.