شیراز- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات فارس، ضمن قدردانی از عموم مردم و دست اندرکاران برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان گفت: ۴۸ درصد از واجدین شرایط در فارس در این انتخابات شرکت کردند.

به گزارش شنبه ایرنا ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی افزود: براین اساس، از مجموع یک میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۸۰ رای ماخوذه، ۸۸۴ هزار و ۳۲۵ نفر به مسعود پزشکیان و ۸۵۶ هزار و ۵۵ نفر نیز به سعید جلیلی رای دادند.

او ادامه داد: این رویداد ملی در استان فارس به نحو مطلوب و بدون هیچگونه چالش یا مشکلی در سه هزار و ۵۱۹ شعبه ثابت و سیار انتخابات برگزار شد.

قزل سفلی گفت: در شهرستان شیراز مسعود پزشکیان ۲۹۱ هزار و ۲۰۳ رای و سعید جلیلی ۲۴۶ هزار و ۷۵۸ رای را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار کرد: در شهرستان آباده ۱۸ هزار و ۵۹۸ نفر به پزشکیان و ۱۶ هزار و ۵۷۴ نفر به جلیلی، در شهرستان ارسنجان هفت هزار و ۸۹۸ نفر به پزشکیان و ۱۲ هزار و ۴۱۹ نفر به جلیلی، در شهرستان استهبان ۱۲ هزار و ۲۰۳ نفر به پزشکیان و ۱۵ هزار و چهار رای به جلیلی و در شهرستان اقلید ۲۱ هزار و ۹۰۲ نفر به پزشکیان و ۱۸ هزار و ۳۲۱ نفر نیز به جلیلی رای دادند.

رییس ستاد انتخابات فارس گفت: تعداد آرای پزشکیان در شهرستان اوز پنج هزار و ۱۸۸ رای و تعداد آرای جلیلی ۸۶۴ رای، تعداد آرای پزشکیان در شهرستان بختگان هشت هزار و ۸۳ رای و آرای جلیلی ۶ هزار و ۲۹۳ رای، تعداد آرای پزشکیان در شهرستان بوانات چهار هزار رای و ۳۴۷ و جلیلی ۶ هزار و ۵۰۳ رای و در شهرستان بیضا نیز آرای پزشکیان هشت هزار و ۴۵۶ رای و آرای جلیلی ۹ هزار و ۴۳۸ رای است.

قزل سفلی افزود: در شهرستان جهرم پزشکیان ۲۵ هزار و ۸۰۷ رای و جلیلی ۳۹ هزار و ۱۷۱ رای، در شهرستان جویم پزشکیان چهار هزار و ۳۰۰ رای و جلیلی سه هزار و ۶۷۲ رای، در شهرستان خرامه نیز پزشکیان هشت هزار و ۳۱۱ رای و جلیلی ۱۴ هزار و ۹۶۳ رای و در شهرستان خرم‌بید آرای پزشکیان ۹ هزار و ۲۵۲ رای و آرای جلیلی ۱۲ هزار و ۶۸۸ رای است.

وی ادامه داد: در شهرستان خفر، پزشکیان ۹ هزار و ۱۴۶ و جلیلی هشت هزار و ۲۵۶ رای، در شهرستان خنج پزشکیان هفت هزار و ۲۱۴ و جلیلی پنج هزار و ۱۴۲ رای، در شهرستان داراب پزشکیان ۴۱ هزار و ۹۸۵ و جلیلی ۳۹ هزار و ۷۴۹ رای را از آن خود کردند.

او اظهار کرد: در حوزه انتخابیه رستم نیز پزشکیان و جلیلی هر کدام به تریب ۱۶ هزار و ۱۳ رای و ۱۴ هزار و ۸۲ رای، در شهرستان زرقان، پزشکیان ۹ هزار و ۶۴۵ رای و جلیلی ۱۰هزار و ۶۸۲ رای، در شهرستان زرین‌دشت پزشکیان ۱۳ هزار و ۵۷۲ رای و جلیلی ۱۸ هزار و ۴۹ رای، در شهرستان سروستان پزشکیان پنج هزار ۹۶۰ و جلیلی هفت هزار و ۵۴۰ رای کسب کردند.


رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: سهم پزشکیان از مجموع آرای شهرستان سرچهان پنج هزار و ۲۴۶ رای و سهم جلیلی ۶ هزار و ۷۶۸ رای، سهم پزشکیان از آرای شهرستان سپیدان ۱۴ هزار و ۸۹۰ و سهم جلیلی ۱۳ هزار و ۲۱۰ رای، سهم پزشکیان از آرای شهرستان فراشبند ۱۱ هزار و ۵۹۸ رای و سهم جلیلی ۹ هزار و ۵۹۷ رای، سهم پزشکیان از آرای شهرستان فسا ۴۰ هزار و ۱۳۶ رای و سهم جلیلی نیز ۴۳ هزار و ۹۰۱ را است.

قزل سفلی افزود: در شهرستان فیروزآباد پزشکیان ۲۷ هزار و ۵۵۹ رای و جلیلی ۲۶ هزار و ۴۳۹ رای، در شهرستان قیر و کارزین پزشکیان ۱۳ هزار و ۹۹۲ رای و جلیلی ۱۸ هزار و ۷۷ رای، در شهرستان لارستان پزشکیان ۲۳ هزار و ۷۷۳ رای و جلیلی ۲۸ هزار و ۸۷۳ رای، در شهرستان لامرد پزشکیان ۱۹ هزار و ۲۶۳ رای و جلیلی ۲۳ هزار و ۴۷۸ رای و در شهرستان مرودشت پزشکیان ۵۱ هزار و ۲۸۰ رای و جلیلی ۴۱ هزار و ۲۹۸ رای را به دست آوردند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان ممسنی نیز ۴۲ هزار و ۲۶۳ رای خود را به پزشکیان و ۱۵ هزار و ۹۰۳ رای خود را به جلیلی دادند، در شهرستان مُهر نیز پزشکیان ۱۵ هزار و ۴۰۲ و جلیلی ۱۵ هزار و ۲۵ رای و در شهرستان نی‌ریز هم پزشکیان ۱۶ هزار و ۶۷۵ رای و جلیلی ۱۶ هزار و ۹۴۸ رای را از آن خود کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در شهرستان پاسارگاد پزشکیان ۶ هزار و ۵۶۸ رای، جلیلی پنج هزار و ۴۴۸ رای، در شهرستان کازرون پزشکیان ۳۵ هزار و ۴۹۳ رای، جلیلی ۳۸ هزار و ۵۳۴ رای، در شهرستان کوار پزشکیان ۱۱ هزار و ۳۲۷ رای و جلیلی ۲۰ هزار و ۱۷۳ رای، در شهرستان کوه‌چنار پزشکیان ۱۶ هزار و ۵۲۶ رای و جلیلی هفت هزار و ۲۴۷ رای کسب کردند.

قزل سفلی افزود: در شهرستان گراش نیز پزشکیان پنج هزار و ۴۱ رای و جلیلی ۱۷ هزار و ۱۷۸ رای به دست آوردند.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار شد و مسعود پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در برابر ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای سعید جلیلی، به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران از سوی مردم انتخاب شد.