اهواز- ایرنا - مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: مشکل سنددار شدن املاک وقفی شهرستان شوشتر بعد از ۶۰ سال مورد بررسی و برطرف شد.

به گزارش ایرنا، زمان خوب روز یکشنبه طی نشستی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، کارشناسان و روسای ادارات شهرستان در محل این اداره کل بیان کرد: موانع و مشکلات ثبتی رقبات و املاک وقفی واقع در شهرستان شوشتر با همکاری اداره کل اوقاف مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: موقوفات شامل موقوفه ۳.۵ هکتاری روبیل، موقوفه ۲.۵ هکتاری نیک زن بالغ بر ۱۵۰ باب مغازه و منزل مسکونی و همچنین موقوفات ۵.۵ هکتاری ماهرو، موقوفه عبداله بانو با ۲۹۸ هکتار و خضر نبی (ع) با مساحتی بالغ بر ۸.۵ هکتار است.

خوب اظهار کرد: این موقوفات ۶۰ سال با موانع تثبیت مالکیت همراه بود که پس از جلسات متعدد و بررسی پرونده‌ها و با تشکیل کارگروه ویژه برای حل موضوع، این مشکل بررسی شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان ادامه داد: راه‌های تسریع در رفع موانع تثبیت مالکیت موقوفات بررسی و در نهایت دستورات لازم برای صدور اسناد رقبات تا چند روز آینده صادر شد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز ۱۱۰هزار هکتار از موقوفه "نظام السلطنه مافی" در محدوده شهرستان‌های ماهشهر و رامشیر که بزرگترین موقوفه جهان اسلام به شمار می‌رود سنددار شد تا گامی مهم برای احیای این موقوفه برداشته شود.