زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: همزمان با ایام محرم، یک قاتل با تلاش و پیگیری همکاران دادسرا در پای چوبه دار و قبل از اجرای حکم با عفو و رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

بهروز عباسی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از گذشت ولی دم از حق قصاص قاتل در زندان زنجان خبر داد و افزود: پس از تایید حکم قصاص، با پیگیری و تلاش مستمر کارکنان شعبه اجرای احکام کیفری و مصلحین شورای حل اختلاف زنجان، در نهایت خانواده مقتول، رضایت خود را اعلام کردند و قاتل پس از پنج سال از قصاص رهایی یافت.

وی با اشاره به اینکه قاتل از سال ۱۳۹۸ در زندان به سر می‌برد اضافه کرد: تلاش‌های صورت گرفته در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» موجبات آزادی قاتل از زندان فراهم شد.

این مسوول تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری را رسالت ارزشمندی برای کارکنان دستگاه قضا به ویژه شوراهای حل اختلاف، عنوان کرد و افزود: این شوراها با بهره‌مندی از ظرفیت افراد توانمند، معتمد و ریش سفید، برای برقراری صلح و سازش و ترغیب همنوعان به گذشت، گام مهمی بر می دارد.

وی یادآور شد: ثمرات این اقدامات، علاوه بر آنکه در جامعه، مشهود است، نزد خداوند متعال هم اجر فراوانی دارد.

عباسی گفت: عفو، گذشت و بخشش، یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار(ع) است که در صورت توجه به آنها بخش قابل توجهی از پرونده های محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.