۱۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85533040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهایی قاتل از دار مجازات پس از پنج سال در زنجان 

زنجان - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: همزمان با ایام محرم، یک قاتل با تلاش و پیگیری همکاران دادسرا در پای چوبه دار و قبل از اجرای حکم با عفو و رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

بهروز عباسی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از گذشت ولی دم از حق قصاص قاتل در زندان زنجان خبر داد و افزود: پس از تایید حکم قصاص، با پیگیری و تلاش مستمر کارکنان شعبه اجرای احکام کیفری و مصلحین شورای حل اختلاف زنجان، در نهایت خانواده مقتول، رضایت خود را اعلام کردند و قاتل پس از پنج سال از قصاص رهایی یافت.

وی با اشاره به اینکه قاتل از سال ۱۳۹۸ در زندان به سر می‌برد اضافه کرد: تلاش‌های صورت گرفته در قالب پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» موجبات آزادی قاتل از زندان فراهم شد.

این مسوول تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری را رسالت ارزشمندی برای کارکنان دستگاه قضا به ویژه شوراهای حل اختلاف، عنوان کرد و افزود: این شوراها با بهره‌مندی از ظرفیت افراد توانمند، معتمد و ریش سفید، برای برقراری صلح و سازش و ترغیب همنوعان به گذشت، گام مهمی بر می دارد.

وی یادآور شد: ثمرات این اقدامات، علاوه بر آنکه در جامعه، مشهود است، نزد خداوند متعال هم اجر فراوانی دارد.

عباسی گفت: عفو، گذشت و بخشش، یکی از تأکیدات دین و ائمه اطهار(ع) است که در صورت توجه به آنها بخش قابل توجهی از پرونده های محاکم قضایی کاهش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha