همدان-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: فضای رقابت دیروز بین کاندیداهای ریاست جمهوری باید به رفاقت و همدلی و تلاش برای پیشرفت، توسعه و رفع مشکلات کشور تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز دوشنبه در جمع مسئولان ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری در استان همدان اظهار کرد: در فضای انتخابات به صورت طبیعی هر ستاد نامزد مورد نظر خود را تبلیغ می‌کند اما نکته مهم در این است که سیاست‌مداران ما به خصوص رئیس جمهور منتخب بتوانند از این فضا عبور و نگاه جامعی در کشور حاکم کنند و از نظر متخصصان برای حل مشکلات استفاده شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه سیاست رهبر معظم انقلاب حمایت از دولت‌هاست افزود: امروز همه باید از این سیاست و روش مقام معظم رهبری تبعیت کنیم، چرا که موفقیت دولت نه موفقیت شخص که به معنای موفقیت نظام است.

وی با اشاره به اینکه نباید گرفتار در نگاه‌های سیاسی شویم ادامه داد: به خصوص در استان همدان که با مشکلاتی روبرو هستیم باید برای رفع آن و دغدغه‌های مردم به ویژه در بحث مسکن، جمعیت و اشتغال همه در کنار هم تلاش کنند.

تحلیل‌های اشتباه و مرز بندی‌ها به صلاح کشور نیست

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی تحلیل‌های اشتباه و مرز بندی‌ها امروز به صلاح کشور نیست، این ویژگی مردم سالاری است و باید به لوازمات آن ملتزم باشیم.

آیت الله شعبانی موثقی با تاکید بر اینکه همه ما مردم یک کشور و یک ملت منسجم هستیم یادآور شد: بنا به فرموده حضرت امام خمینی(ره) همه ما در یک مسیر هستیم، ممکن است سلیقه و رویکردها متفاوت باشد اما باید برای حل مشکلات در این مسیر به یکدیگر کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزها و مسئولیت‌ها در حال تغییر است و زمانش به پایان می‌رسد گفت: در دوران مسئولیت‌ها، مهم تلاش و کوشش و استفاده از این فرصت محدود برای حل مشکلات و خدمت به مردم است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مشارکت پر شور مردم در شرایطی که دشمن تمام تلاش خود را برای کاهش مشارکت و تحریم انتخابات به کار گرفته بود مرهون زحمات همه ستادهای انتخاباتی است.

آیت الله شعبانی موثقی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط همه ستادها در ایام انتخابات اظهار کرد: باید از اقداماتی که راستای تحقق مشارکت حداکثری توسط همه ستادها و طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری انجام شد قدردانی شود.

وی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه به نقش مردم اعتقاد دارند و علاوه بر این مشارکت حداکثری، از لحاظ بین المللی نیز بسیار حائز اهمیت است.

مشکل مسکن همدان در دولت جدید به جدیت پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه حل مشکلات در استان همدان به خصوص مشکل در حوزه مسکن توسط دولت جدید باید با جدیت دنبال شود، اظهار کرد: بهتر است تا در این عرصه بخش خصوصی نیز ورود کند و از ظرفیت‌های مردمی سازی بهره مند شویم.

آیت الله شعبانی موثقی در ادامه با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب، قدردان این اعتماد مردم باشد و از آن برای خدمت به مردم استفاده کند ابراز کرد: هر لحظه از مسئولیت، فرصتی برای خدمت کردن است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم پانزدهم تیرماه امسال برگزار و «مسعود پزشکیان» با کسب اکثریت آرا در دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.