مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: الگوی هواشناسی تابستانی در آذربایجان‌غربی تقویت شده و طی روزهای آینده دمای هوا در استان افزایش پیدا می‌کند.

اردلان محمدپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود امواج جنوبی به منطقه، دمای هوا در آذربایجان‌غربی بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند و در اصطلاح هواشناسی به این پدیده تقویت الگوی تابستانی گفته می‌شود.

وی اضافه کرد: این روند افزایشی دمای هوا از روز پنجشنبه در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود و بر اساس این پیش‌بینی پایان هفته گرمی در انتظار مردم استان خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تا قبل از ورود این امواج جنوبی به منطقه، علاوه بر پایداری هوا، دمای هوا نیز تغییر چندانی نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت و بوکان با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و چالدران با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲۱ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.