اهواز- ایرنا- مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: گاز مورد نیاز ۸۰ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تامین شده است.

علی مهدی‌پور سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اهمیت تامین انرژی واحدهای تولیدی بیان کرد: همچنین طی چند روز اخیر مشکل گازرسانی به ناحیه صنعتی ۲۲ بهمن اهواز پس از سال‌ها انتظار رفع و اتصال این ناحیه به شبکه گاز سراسری عملیاتی شد.

وی گفت: تامین سوخت به عنوان یکی از زیر ساخت‌های شهرک و نواحی صنعتی در اولویت است و طی سال گذشته بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه گاز در ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی انجام شد.

مهدی پور افزود: طبق تفاهم نامه و توافقی که بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت گاز استان خوزستان منعقد شد تمام شهرک ها و نواحی صنعتی استان از به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.


مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: پیش از این تامین گاز برخی شهرک‌های صنعتی از جمله ناحیه صنعتی ٢٢ بهمن اهواز با چالش همراه بود به گونه‌ایی که گازرسانی برای این ناحیه از ۱۰ سال قبل متوقف شده بود.

وی تصریح کرد: اتمام عملیات اجرایی گازرسانی به ناحیه صنعتی ۲۲ اهواز زمینه برخورداری ۱۲۰ واحد تولیدی و صنعتی از گاز طبیعی را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا، یکی از دغدغه‌ها و مشکلات واحدهای صنعتی در خوزستان ناترازی مصرف انرژی از جمله برق و گاز است.

۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد.