نوشهر - ایرنا - مهرداد خزایی پول مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : طرح مطالعه ساخت سرشاخه گیر از ماه پیش برای جلوگیری از تکرار سیل در جاده چالوس (کندوان) آغاز شده منتهی با توجه به وجود پل های متعدد و پاسخگو نبودن خروجی های آورده سیل در این مسیر ارتباطی نیازمند اعتبار کلان هستیم که در دستور کار است.

به گزارش ایرنا، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ بارش‌های رگباری در ارتفاعات چالوس منجر به طغیانی شدن رودخانه چالوس و وقوع سیلاب و انسداد جاده کندوان شد که این سیل خساراتی را نیز به دنبال داشت که سبب فوت اعضای خانواده سه نفره شامل دختر، پسر و مادر یک خانواده شد و افزون بر خرابی هایی هم از جمله آب بردگی بخشی از محور و تخریب یک مرکز پذیرایی و آب بردگی تعداد ۱۱ خودرو هم شد.

مسیر کرج - چالوس جزو یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت به خطه شمال کشور شامل استان گیلان و خطه غربی مازندران است که به علت برخورداری از مناظر طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و کوتاه بودن مسافت در تمام فصول به ویژه نوروز با استقبال مسافران و گردشگران داخلی و خارجی همراه است.

جاده کرج - چالوس حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر مربوط به کندوان حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم جزو حوزه جغرافیایی استان البرز است.

برابر آمار ثبت شده روزانه به طور میانگین در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند که در فصل‌های بهار و تابستان به ۵۰ هزار می‌رسد.