زنجان - ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده از فعالیت ۱۲ مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در شرکت‌های تعاونی خبر داد و گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم در این شهرستان برداشت می‌شود.

اسماعیل کرمی زرندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیمی از گندم استان زنجان در خدابنده تولید می شود، افزود: در سال زراعی جاری در ۱۵۰ هزار هکتار اراضی دیم و پنج هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی آبی شهرستان خدابنده محصول گندم کشت شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر حدود ۲۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در زمینه زارعت گندم در خدابنده فعالیت دارند.

رییس اداره تعاون روستایی شهرستان خدابنده گفت: امسال ۱۲ مرکز برای تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط شرکت های تعاونی روستایی شهرستان به مباشرت از اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان فعال هستند که عملیات خرید تضمینی گندم را انجام می دهند و تا پایان فصل برداشت در خدمت کشاورزان هستند.

کرمی زرندی ادامه داد: مراکز خرید گندم تضمینی در بخش افشار شامل باش قشلاق، گوگرچینک، گرماب، در بخش بزینه رود شامل سیلوی غلات کندو، مرکز خرید تعاونی روستایی کهلا و محمد خلج، در بخش های مرکزی و دوتپه شامل تعاونی تولید روستایی نورآباد، توپقره، دوتپه، نظرقلی، کرسف و پرچین و در بخش سجاسرود شامل تعاونی تولید روستایی مزید آباد است.

وی افزود: قیمت پایه خرید تضمینی گندم با احتساب ۲ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید با افزایش ۲۳ درصدی نسبت به قیمت خرید سال گذشته مبلغ ۱۷۵ هزار ریال برای هر کیلو تعیین شده است.