بجنورد-ایرنا- معاون عمرانی شهردار بجنورد از آغاز روکش آسفالت در ۲۹ نقطه بافت فرسوده این شهر خبر داد و گفت: ۴۸۰ تن قیر رایگان از محل اعتبارات بازآفرینی شهری برای آسفالت و روکش این تعداد محلات اختصاص یافت.

مسعود نیکبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: آسفالت این بافت های فرسوده با همکاری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اجرا می شود و براساس برنامه ریزی ها مرداد ماه امسال پایان می یابد.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد ریال برای آسفالت محلات هدف بجنورد هزینه خواهد شد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: مناطق کم برخوردار، خاکی، پرتردد، مناطق اصلی و معابر شهری و مکان هایی که آسفالت آنان ۸۰ درصد تخریب شده در اولویت اصلی روکش آسفالت و آسفالت در سالجاری هستند.

معاون عمرانی شهردار بجنورد یادآور شد: هفت محله کم برخوردار بجنورد و نقاط پرتردد شامل مدارس و دانشگاه های امسال با ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری آسفالت شد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: اجرای آسفالت مطالبه به حق شهروندان و یکی از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری است و امیدواریم با اجرایی شدن عملیات آسفالت شاهد رضایت همگانی باشیم.

به گزارش ایرنا، هزینه هر متر مربع روکش آسفالت سه میلیون ریال برآورد می شود و سال گذشته ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر بجنورد به صورت لگه گیری آسفالت شد.

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.