تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

تهران- ایرنا- آژانس تدارکات دفاعی کره‌جنوبی اعلام کرد: سئول در نظر داد برای نابود کردن هواپیمای‌های بدون سرنشین دشمن، در سال جاری میلادی سلاح لیزری تولید کند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری یونهاپ امروز پنجشنبه اعلام کرد: اداره برنامه اکتساب دفاعی کره‌جنوبی (DAPA) در ماه گذشته یک قرارداد به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد وون (معادل ۷۲ میلیون دلار آمریکا) با شرکت دفاعی «هانوها هوافضا» برای تولید سلاح لیزری امضا کرد.

این تصمیم زمانی گرفته شد که پنج هواپیمای بدون سرنشین کره شمالی در آذر ۱۴۰۲ وارد مرزهای بین دو کره شد.

براساس این گزارش، این سلاح قادر است با شلیک لیزر که با استفاده از فیبر نوری تولید شده است، در برابر وسایل هواپیمای بدون سرنشین کوچک (UAV) و مولتی‌کوپترها از فاصله نزدیک دفاع کند.

جو یونگ جین سخنگوی اداره برنامه اکتساب دفاعی کره‌جنوبی هم گفت: این سلاح می‌تواند یک پرتو لیزر را برای حدود ۱۰ تا ۲۰ ثانیه شلیک کند و دمای نقطه مورد نظر را به بیش از ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد افزایش دهد و اجزای داخلی مانند موتور یا باتری را غیرفعال کند.

وی افزود: این سلاح می‌تواند تا زمانی که برق آن تامین شود، کار کند و تخمین زده می‌شود که یک شلیک تنها حدود ۲ هزار وون (حدود یک دلار و ۴۴ سنت) هزینه داشته باشد.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۹ توسعه سلاح لیزری را آغاز کرد و در مجموع ۸۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون وون (معادل حدودی ۶۳ میلیون و ۱۲۹ هزار دلار) در این پروژه سرمایه‌گذاری کرد.

این سیستم در آوریل سال گذشته پس از انجام آزمایش‌های موفقیت‌آمیز شلیک، به عنوان جنگی مناسب ارزیابی شد.