همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: امروز به برکت خون سیدالشهداء(ع) و مکتب امام حسین(ع)، شیعه از هر زمانی به قله‌های سربلندی نزدیک‌تر است و دوران غربت تشیّع و اهل بیت(ع) به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگ تاسوعای حسینی در ملایر اظهار کرد: امروز عمق نفوذ فرهنگی تشیّع از شرق تا غرب عالم و از مدیترانه تا آن سوی اقیانوس‌ها را فراگرفته است.

وی افزود: سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) موجب پیوند همه قلب‌های مومنین و آزادگان جهان شد و شعار محوری زیبای «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» بسیار دقیق و صحیح و به خوبی تجلی یافته است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در طول تاریخ، مکتب امام حسین(ع) ذره‌ای تزلزل نیافته و اسلام مدیون این مکتب است و مهمترین مولفه آن عمل به موقع است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه عمل بی‌هنگام همچون توابیین هیچ محلی از اعراب ندارد، بیان کرد: کنگره بزرگ اربعین و عزاداری‌های باشکوه در ایام محرم و صفر نشانه‌ای از قدم‌های بلند جهان اسلام برای رساندن پیام انسان‌ساز حسینی است.

وی با اشاره به تجربه بسیار موفق ۲سال گذشته در برگزاری اجتماع عظیم عاشوراییان ملایر، گفت: اجتماع بزرگ مومنین و مردم عزادار ملایر در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در تاسوعای حسینی ماندگار شد و امسال نیز با استقبال باشکوه و مثال زدنی مردم و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.

معاون استاندار همدان ادامه داد: سال گذشته حضور پیکر مطهر سرهنگ شهید «علی میرزایی حسین‌آبادی» شهید مدفع امنیت نیروی انتظامی، این مراسم را بسیار معنوی‌تر برگزار شد.

اسماعیلی بیان کرد: مهم ترین اثر اجتماع بزرگ عاشوراییان، محکم‌تر شدن پیوندهای وحدت‌آفرین بین عاشقان اهل‌بیت(ع) و مردم است‌ که امروز بیش از هر زمان دیگری بروز و ظهور یافته است.

وی ضمن تقدیر از وحدت، انسجام و همراهی هیات‌های مذهبی این شهرستان در برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌های مذهبی همچون ایام محرم و صفر، تاکید کرد: هیات‌های مذهبی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان باید پرچمدار جهاد تبیین و محور وحدت باشند و از این بستر برای تبیین حقایق و دفاع از اسلام و انقلاب استفاده کنند.

اسماعیلی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجتماع بزرگ عاشوراییان ملایر روز دوشنبه همزمان با روز تاسوعای حسینی، ساعت ۱۸ عصر در میدان شهید جوکار(زندیه) برگزار و صحنه‌ای عظیم و باشکوه دیگر از مردم ملایر را در برگزاری عزاداری حسینی شاهد خواهیم بود.

امام جمعه ملایر نیز ضمن تاکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی، گفت: تداوم قیام عاشورا، جانفشانی و گذشت و ایثار در واقعه کربلا فقط در ارسال پیام توسط حضرت زینب(س) نتیجه می‌دهد.

حجت الاسلام «محمدعلی ارزنده» با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ای حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا و واقعه کربلا، بیان کرد: اجتماع بزرگ عاشوراییان به نوعی زنده نگه داشتن قیام عاشورا و انتقال آن به نسل‌های دیگر است و بر هزینه برای ائمه و امام حسین(ع) بی‌جواب نمی‌ماند و برکات زیادی برای زندگی دنیوی و اخروی دارد.

به گزارش ایرنا؛ اجتماع بزرگ عاشوراییان ملایر روز دوشنبه همزمان با تاسوعای حسینی، با حضور هیات‌های مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، اقشار مختلف مردم و عاشوراییان این شهرستان ساعت ۱۸ عصر در میدان شهید جوکار ملایر برگزار می‌شود.

شهرستان ملایر حدود ۳۰۰ هیات مذهبی ثبت شده دارد.