۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85537637
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ملایر: شیعه به برکت مکتب امام حسین(ع) بر قله‌های افتخار است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: امروز به برکت خون سیدالشهداء(ع) و مکتب امام حسین(ع)، شیعه از هر زمانی به قله‌های سربلندی نزدیک‌تر است و دوران غربت تشیّع و اهل بیت(ع) به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم بزرگ تاسوعای حسینی در ملایر اظهار کرد: امروز عمق نفوذ فرهنگی تشیّع از شرق تا غرب عالم و از مدیترانه تا آن سوی اقیانوس‌ها را فراگرفته است.

وی افزود: سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) موجب پیوند همه قلب‌های مومنین و آزادگان جهان شد و شعار محوری زیبای «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» بسیار دقیق و صحیح و به خوبی تجلی یافته است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در طول تاریخ، مکتب امام حسین(ع) ذره‌ای تزلزل نیافته و اسلام مدیون این مکتب است و مهمترین مولفه آن عمل به موقع است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه عمل بی‌هنگام همچون توابیین هیچ محلی از اعراب ندارد، بیان کرد: کنگره بزرگ اربعین و عزاداری‌های باشکوه در ایام محرم و صفر نشانه‌ای از قدم‌های بلند جهان اسلام برای رساندن پیام انسان‌ساز حسینی است.

وی با اشاره به تجربه بسیار موفق ۲سال گذشته در برگزاری اجتماع عظیم عاشوراییان ملایر، گفت: اجتماع بزرگ مومنین و مردم عزادار ملایر در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در تاسوعای حسینی ماندگار شد و امسال نیز با استقبال باشکوه و مثال زدنی مردم و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.

معاون استاندار همدان ادامه داد: سال گذشته حضور پیکر مطهر سرهنگ شهید «علی میرزایی حسین‌آبادی» شهید مدفع امنیت نیروی انتظامی، این مراسم را بسیار معنوی‌تر برگزار شد.

فرماندار ملایر: شیعه به برکت مکتب امام حسین(ع) بر قله‌های افتخار است

اسماعیلی بیان کرد: مهم ترین اثر اجتماع بزرگ عاشوراییان، محکم‌تر شدن پیوندهای وحدت‌آفرین بین عاشقان اهل‌بیت(ع) و مردم است‌ که امروز بیش از هر زمان دیگری بروز و ظهور یافته است.

وی ضمن تقدیر از وحدت، انسجام و همراهی هیات‌های مذهبی این شهرستان در برگزاری مراسم‌ها و مناسبت‌های مذهبی همچون ایام محرم و صفر، تاکید کرد: هیات‌های مذهبی در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان باید پرچمدار جهاد تبیین و محور وحدت باشند و از این بستر برای تبیین حقایق و دفاع از اسلام و انقلاب استفاده کنند.

اسماعیلی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجتماع بزرگ عاشوراییان ملایر روز دوشنبه همزمان با روز تاسوعای حسینی، ساعت ۱۸ عصر در میدان شهید جوکار(زندیه) برگزار و صحنه‌ای عظیم و باشکوه دیگر از مردم ملایر را در برگزاری عزاداری حسینی شاهد خواهیم بود.

امام جمعه ملایر نیز ضمن تاکید بر هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم معنوی، گفت: تداوم قیام عاشورا، جانفشانی و گذشت و ایثار در واقعه کربلا فقط در ارسال پیام توسط حضرت زینب(س) نتیجه می‌دهد.

حجت الاسلام «محمدعلی ارزنده» با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ای حضرت زینب(س) در انتقال پیام عاشورا و واقعه کربلا، بیان کرد: اجتماع بزرگ عاشوراییان به نوعی زنده نگه داشتن قیام عاشورا و انتقال آن به نسل‌های دیگر است و بر هزینه برای ائمه و امام حسین(ع) بی‌جواب نمی‌ماند و برکات زیادی برای زندگی دنیوی و اخروی دارد.

به گزارش ایرنا؛ اجتماع بزرگ عاشوراییان ملایر روز دوشنبه همزمان با تاسوعای حسینی، با حضور هیات‌های مذهبی، مداحان اهل بیت(ع)، اقشار مختلف مردم و عاشوراییان این شهرستان ساعت ۱۸ عصر در میدان شهید جوکار ملایر برگزار می‌شود.

شهرستان ملایر حدود ۳۰۰ هیات مذهبی ثبت شده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha