سنندج- ایرنا- دبیر شورای زکات قروه گفت: سال گذشته ۵۷ میلیارد ریال زکات در شهرستان جمع آوری و ۹۰ درصد آن برای کمک تامین نیازهای معیشتی و حمایت از محرومان هزینه شد.

مهرداد خالدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد زکات فقرای دریافت شده برای تأمین نیازهای معیشتی، درمانی و حمایتی محرومین و توانمندسازی خانوارهای نیازمندان با ایجاد اشتغالزایی و کمک هزینه تحصیلی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد باقیمانده زکات فقرا برای رفع نیازهای عمرانی تأمین مسکن محرومین شهرستان هزینه می‌شود، اضافه کرد: بخشی از زکات جمع آوری شده تحت عنوان زکات پروژه‌ای هزینه ساخت پروژه‌های عام المنفعه، خانه عالم و احداث و تکمیل مساجد حسینیه‌ها و اماکن مذهبی شد.

دبیر شورای زکات قروه زکات جمع آوری شده در سال ۱۴۰۱ را ۵۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این شهرستان جزو شهرستان‌های برتر و پیشرو در فعالیت‌های ترویجی و جمع‌آوری زکات است.

خالدیان با اشاره به تحقق تعهد جمع‌آوری زکات در شهرستان طی سال گذشته، ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) دبیرخانه شورای زکات بوده و هر آنچه تحت عنوان زکات پرداخت می‌شود در سامانه کشوری زکات ثبت و در همان محل پرداخت شده برای نیازمندان هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: آیین‌نامه اجرایی زکات مصوب مجلس شورای اسلامی یک شبکه ملی در کشور است که ۱۱ دستگاه اجرایی و فرهنگی در تمام استان‌ها، شهرها و روستاها نقش ایفا می‌کند، فرصت بسیار مهمی است که همه دستگاه‌ها آن را در میان مردم تبیین کنند تا آگاهی‌رسانی شود.