ایلام-ایرنا- مردم سرزمین خادمان زوار اباعبدالله الحسین(ع) در روز تاسوعای حسینی رخت عزا بر تن کرده و در میادین و معابر شهرها، بر برپایی دسته‌های عزاداری، به سوگواری پرداختند.

به گزارش ایرنا، آیین های عزاداری تاسوعای حسینی از شب گذشته در مساجد، حسینیه ها، تکایا، هیئت های عزاداری، خیابان ها و کوچه های شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز مردم شهر و دیار خادمان زوار اربعین، با تجمع و دسته روی به عزاداری پرداختند.

تجمع مردمی عزاداران تاسوعای حسینی در ساعت ۹ صبح امروز یکشنبه در میدان اصلی شهر ایلام( میدان ۲۲ بهمن) تا دقایقی دیگر آغاز می‌شود و همه شهر برای عزاداری در روز تاسوعای حسینی برای سوگواری گرد هم می‌آیند.

پرچم‌های عزا بر در خانه های ایلامیان برافراشته و نام ابوالفضل العباس(ع) بر سر درب خانه ها منقش شده است، میادین و معابر شهر ایلام در روز تاسوعای حسینی، به نام و نشان علمدار کربلا مزین است، برخی ها در درب خانه و یا محل کسب خود، ایستگاه صلواتی و یا تکیه ای کوچک اما به بزرگی آسمان برپا کرده و از عزاداران حسینی در تاسوعایش به‌قدر شربت و آب گوارایی پذیرایی می کنند.

به یاد کربلا و شهدای تشنه لب نینوا، نذر خود را در این روز قرار داده و میزبان عزاداران حسینی در معابر و خیابان های شهر می شوند، بیرق های منقش به نام نامی علمدار کربلا و حسین (ع) در میان دستانی که بر سینه و سر پایین می آید، برافراشته و میدان دار است.

از گوشه گوشه استان ایلام نیز خبر می رسد که عزاداران حسینی در کوچه ها و خیابان های شهر و روستا امروز در تاسوعای حسینی، با برپایی دسته عزاداری، سینه زنان و زنجیر زنان، اشک ماتم می ریزند و دل ها در غم شهدای دشت کربلا حزین است.

مهران دروازه ورود زائران عتبات عالیات نیز این روزها نیز قدمگاه زواری است که برای زیارت و حضور در آیین های تاسوعا و عاشورای حسینی راهی کربلایی معلی می‌شوند و این عشق و دلدادگی چه زیباست که با گرمای هوای، دل و جان را راهی کربلا می کند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۱۱۸ هزار نفر از ابتدای ماه محرم سال جاری تا روز گذشته از مرز مهران تردد کرده اند.