۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 5378
کد خبر: 85540224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«حسین(ع)» عصاره عشق

۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۰
کد خبر: 85540224
آزاده خرم
«حسین(ع)» عصاره عشق

ایلام -ایرنا- مگر عشق تو چه جادویی دارد که میلیون‌ها نفر در جهان را مجذوب و تو را معشوق خویش کرده و با نامت در گوشه گوشه گیتی عشق بازی می‌کنند؟

به گزارش ایرنا، در این یک دهه که علم عزایت برافراشته و یک دنیا عاشق، آن را به عنوان امن‌ترین جای جهان دانسته و مأوای خویش گزیده‌اند، تصاویری خیره و متحیر کننده از دلدادگی به تو در حال ثبت است که تنها چشم‌ها قدرتمندترین راویان این شیفتگی هستند.

میلیونها شیعه از غنی و فقیر همزمان با آغاز ماه محرم اگرچه سعادت حضور در کربلای تو و سوگواری در جوار ضریحت به عنوان قطعه‌ای فراتر از بهشت را ندارند اما دریایی از معرفت و شعور را به راه انداخته و چشم جهان را خیره خود ساخته اند.

این روزها شیفتگان حسینی در نقطه نقطه جهان در عزای سالار شهیدان سوگواری می‌کنند و ضربان قلبشان را با دل‌های مجاوران بارگاه ملک پاسبان حسین (ع) هم‌نوا می سازند.

این روزها گرمی هوا مغلوب شیفتگی عاشقانت شده و عزادارانت حرارت شعله‌ور شده از عشق تو را در کوی و برزن ابراز می‌کنند.

نمی‌دانم این چه جذبه‌ای است که بعد از گذشت قرن‌ها هنوز شعله می کشد و همه با عطشی وصف ناشدنی و با نام و یاد تو در حلقه‌های اتحاد و صفوف عزایت هم ردیف شده و به رسم ادب اقامه عزا می‌کنند.

"حسین"(ع)؛ عصاره عشق

اما حسین عشقش را محدود به شیعیانش نکرده و عزایش اتحادی دیدنی از ملت‌های جهان را به نمایش درآورده، هزاران عاشق در جای جای جهان با هر گویش و مذهب و نژاد آنچنان برایش بر سر و سینه می زنند که رسوخ عشق به حسین در دل تک تک آنها را می توان بدون واسطه دریافت.

حضور مردم با قومیت‌ها، ملیت‌ها و فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان در محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) با شیوه‌های متفاوتی که برای غم معشوق اقامه عزا می‌کنند نه تنها نمادی از شیفتگی به آقا اباعبدالله(ع ) بوده بلکه این حلقه های عزای سالار شهیدان همگی نمادهایی از وحدت و همدلی شیعیان در کنار هم است که به واسطه این امام همام ایجاد شده است.

از پیر غلامان و مداحانی که زینت محافل عزاداری را دوچندان می کنند، از سالمندانی که دست به عصا و لرزان اما حضورشان در محفل عزای تو را از دست نمی‌دهند و این عشق دیرینه را در دل بیشتر جلا و صیقل می‌دهند، از زنان و مردان پیر و جوان، از مادران و پدرانی که با فرزندانشان در محافل عزاداری حضور دارند، از کودکی که با دستان کوچک سینی شربت را برداشته و از عاشقانت پذیرایی می کند، از نوزادی که در آغوش مادر در حال جذب عشق حسین(ع) است، هرکدام صحنه‌ای دیدنی از عشقی است که به یک نام ختم‌ می‌شود،" حسین(ع)"

اجتماع مردمی سوگواران در جای‌جای ایلام، ایران و جهان زیر علم حسین(ع) نمادی از یک دنیا عاشقی است که حقیقت آن برای همه ثابت شده است.

این روزها همه در قاب تصاویری ماندگار زیر علمی جمع شده و در مکتبی در حال آموختن هستند که آموزگارش حسینی است که با یک اشاره به تو درس می‌دهد.

اگرچه این روزها غوغای عشق حسین عالم گیر شده و شور و عطش آن بین مردم موج می‌زند اما این همه تلاطم از غم شهادت مظلومانه آقایی است که به راستی آرام جانها و عصاره عشق جاویدان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha