ساری- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: ۳۵ گروه فرهنگی به منظور افزایش نشاط اجتماعی و اوقات فراغت در سواحل استان فعال هستند.

به گزارش ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای خدمت و سیدالشهدای خدمت حضرت آیت الله رئیسی اظهار کرد: از حضور مردم شریف استان دیار علویان که با احساس مسئولیت و صیانت از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، گام مؤثری برای شکوه و عظمت و اقتدار ایران اسلامی برداشته‌اند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از راهبری و حمایت و پشتیبانی‌های استاندار و تشکر از هیأت‌های نظارت استان و شهرستان، عوامل اجرایی انتخابات، هیأت‌های اجرایی شهرستان‌ها (فرمانداران و بخشداران)، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولان ستاد انتخابات نامزدهای استانی و شهرستانی، صداوسیما، اصحاب رسانه و خبرنگاران و تمامی افراد و مجموعه‌هایی که به برگزاری انتخابات در استان کمک کردند، گفت: همه اینها مقدمه‌ای بود، در جهت تحقق چهار راهبردی که آقا فرمودند که این زمینه فراهم شد.

وی همچنین یادآورشد: ۵۲.۱۹ درصد مردم مازندران در انتخابات مشارکت داشتند.

معاون استاندار مازندران در ادامه سخنانش به ساماندهی دریا اشاره کرد و افزود: دریا در قبل از دولت سیزدهم با مشکلات زیادی همراه بود و آمار و ارقام غریق و بدهی به ناجیان غریق در دولت‌های پیشین برکسی پوشیده نیست.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه آمار غریق در سال ۱۴۰۱ در مدت زمان مشابه ۱۱ نفر، در ۱۴۰۲ هشت نفر و در سال ۱۴۰۳ تا قبل از اجرای طرح یک نفر در بابلسر غریق داشتیم، گفت: این آمار نشان از شکل گیری ستاد ساماندهی سواحل در استان و شهرستان‌ها و تأمین امکانات و تجهیزات و تخصیص اعتبارات نسبت به دستگاه‌های مسئول در امر ساحل، دستگاه‌های فرهنگی فعال در سواحل و پرداخت دستمزد و بیمه ناجیان غریق استان به صورت ماهانه دارد.

وی با بیان اینکه تا دیروز ۲۳۹ نفر در سواحل استان نجات یافته ثبت شده است، افزود: تعداد ناحیان مستقر در ۵۵۰ نقطه سواحل استان هزار و ۲۸۰ نفر است که در ۲ شیفت صبح و عصر همکاری می‌کنند. همچنین ۱۰۷ نفر امدادگر هلال احمر مستمرا به همراه اورژانس و تجهیزات دیگر در سواحل استان فعالیت دارند.

عزیززاده گرجی همچنین از فعالیت ۳۵ گروه فرهنگی در سواحل دریای استان خبر داد.