ارومیه- ایرنا- مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: مراکز ثابت اهدای خون، نظیر تاسوعای حسینی همزمان با عاشورا نیز در شهرهای ارومیه، خوی، ماکو، نقده، میاندوآب و بوکان دایر است.

مجتبی قهرمان رضاییه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم‌اکنون در تمامی پایگاه‌های ثابت اهدا خون این استان به همراه پزشک و تکنسین‌ها به متقاضیان اهدای خون با عنوان پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی،نذر عاشقان» خدمت رسانی می‌شود.


وی ادامه داد: پایگاه‌های ارومیه، ماکو، نقده، میاندوآب، خوی در ۲ شیفت صبح و عصر و بوکان در شیفت صبح در روز عاشورا فعال هستند.

وی اضافه کرد: مردم آذربایجان‌غربی همیشه در تهیه و تامین خون در تمام فصول سال یار و همراه سازمان انتقال خون در تامین خون سالم برای بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی هستند.

قهرمان رضاییه با تاکید بر لزوم همراهی مردم برای تامین نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های خونی اظهار کرد: از عموم اهداکنندگان خون می‌خواهیم تا اهدای خون را تنها به مناسبت‌ها موکول نکنند و مراجعه مستمر در این امر خداپسندانه باشند.

وی یکی از مهمترین فواید اهدای خون را نجات زندگی انسان‌ها و بهبود سلامت جسمانی افراد عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، اهدای خون به طور منظم سبب مصونیت فرد در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود بنابراین می‌توان گفت اهدای خون نه تنها برای افراد سالم زیانی ندارد بلکه سبب جلوگیری از ابتلای آنها به برخی از بیماری‌ها نیز می‌شود.


وی ادامه داد: این فرهنگ، امری خداپسندانه و انسان دوستانه است و اکیپ سیار خونگیری نیز در روز تاسوعای حسینی در شهرستان سلماس و در روز عاشورای حسینی در شهرستان تازه شهر جهت خونگیری از متقاضیان اهدای خون مستقر هستند.